Bieletele nu sunt usor de schimbat acasa. Ca sa le poti desface iti trebuie cheie de 34 sau sa faci una de 34 dintr-una de 32 la polizor. Iei cate putin din cheie si incerci pe bieleta noua pana vine fix pe ea.
De asemenea iti trebuie colierele originale pentru burdufurile bieletelor ca sa nu patesti ca mine si sa-ti intre apa si sa se buleasca, caseta de directie. Sau cel putin coliere care se strang prin infiletare.
Ca sa ai acces sa desfaci bieletele, la cea de pe partea dreapta poti incerca pe sus pe la motor dupa ce reusesti sa desfaci burduful ca iti da acces la piulita, dar e foarte putin loc si s-ar putea sa nu poti sa tragi destul de tare ca s-o desfaci.
Varianta cea mai simpla si care mi se pare mie normala din ce vad ca ai de facut la masina e sa dai basculele jos. Iar asta iti ofera si loc ca sa desfaci bieletele si iti da si sansa sa schimbi basculele/bucsele acestora.
Apropo, ai cumparat basculele noi cu tot cu bucse? Ce marca? Ai putea sa schimbi bucsele mari(cele dinspre spate) cu cele pline de Cupra. Sunt mai rezistente si rigidizeaza masina pe fata. In schimb o sa simti gropile mai tare.
Cand schimbi bieletele, trebuie sa eviti sa expui prea mult timp cremaliera la aer si umiditate ca e fier crud/crom/nichel, nu stiu ce metal e ala dar rugineste usor. Asa ca nu poti sa lasi masina asa zile intregi ca orice punct de rugina dupa la distrugerea simeringului din caseta care duce la pierderi de lichid de servodirectie.
Eu zic sa mai ceri o parere in legatura cu bieletele ca s-ar putea sa n-aiba nimic. Schimba intai capetele de bara ca astea sunt usor de schimbat acasa si vezi mai apoi ce zgomote iti mai raman din directie.
Curea transmisie cu caneluri ti-am scris in 2 locuri deja, dar iti dau link-ul unde scrie pe-ndelete ce-ai de facut:
viewtopic.php?f=136&t=18233Nu stiu despre ce bieleta antiruliu e vorba, presupun ca te referi la bratele alea dintre bara stabilizatoare si bascule. Alea sunt usor de schimbat, trebuie doar sa ai masina ridicata de fata pe ambele parti. Cand faci asta, cauta sa o pui sa stea pe lonjeroane, nu pe praguri ca nu sunt facute pentru asa ceva. Bagi o buturuga ceva sub lenjeroane si poti sa faci ce vrei apoi.
Sonda Lambda: daca e vorba de cea de dinainte de catalizator, o gasesti intre motor si radiatorul de apa prinsa pe esapament, se vede pe partea dinspre baterie pe langa scutul ala. E posibil sa trebuiasca sa desfaci suruburile alea 2 de 10 care tin scutul ca sa o poti desface. Urmareste traseul firului ca sa-l tragi prin aceleasi locuri. Mufa in care intra Sonda Lambda 1 de pe cutia de viteze, una patrata mai mare.
Piesele ar fi bine sa fie macar Lemforder ca sa tina mai mult timp. Un capat de bara de la Lemforder e peste 75 de lei, iar bieleta de directie cu tot cu burduf e 120 de lei.
Cu bieletele ti-am zis ca ar fi bine sa mai astepti pana schimbi celelalte piese pentru ca astea se duc mai greu si s-ar putea sa n-aiba nimic.
Daca mai ai ceva intrebari, da-i bataie!
Apropo, ca sa umbli la bascule iti trebuie o tubulara sanatoasa de 18 ca sunt stranse bine suruburile alea.
Surubul de la bucsa mare dinspre spate il poti strange de tot cu masina ridicata, dar surubul de la cealalta bucsa, cea dinspre fata trebuie strans cu rotile pe pamant. Eu ca sa fac asta am pus sub rotile fata ale masinii 2 jante de otel cu fata in sus si am coborat rotile pe ele si astfel ramane destul loc si ai destula stabilitate ca sa te bagi si sa strangi suruburile de la bucsa de bascula dinspre fata. Spre ca ai inteles cum am vrut sa zic: Daca ai masina deja ridicata si pusa pe capre sau ceva pentru ca ai schimbat basculele, strangi complet suruburile de la bucsele mari, pui rotile la loc, pui 2 jante de otel cu fata in sus sub roti si apoi cobori masina pe ele si astfel bucsa sta in pozitia corecta pentru strans.
Daca ai basculele cumparate cu tot cu bucse si pivot pe ele, sunt foarte simplu de schimbat, ai doar de desfacut 2 suruburi si o piulita si ai dat bascula jos.
Trebuie doar ca atunci cand desfaci piulita de la pivot sa bagi un levier si sa tragi de pivot in jos ca nu cred ca o sa aiba loc sa iasa din cauza capului planetarei.
Exclus sa desfaci piulita planetarei din orice motiv. Daca n-ai cheie dinamometrica si nu stii cuplul la care trebuie stransa piulita aia, nu te baga pentru ca ai toate sansele sa strici rulmentul fuzetei si dai de alte bucurii.