Salutare tuturor,
tocmai am adus al doilea Seat in familie . De trei saptamani sunt posesorul unui Seat Leon tip 1M, din 2005, cu motor 1.9 TDI 90CP (cod motor ALH). Masina merge binisor (nu are tocmai "zvac"-ul pe care mi l-am dorit, dar sper ca se va rezolva cu un chip-tuning). Am totusi cateva mici probleme cu masina, si ma gandeam ca cine va citi acest topic, ma poate indruma spre rezolvari.
- Nu merge incalzirea in scaunul soferului. Voi verifica siguranta. Sper sa fie atat.
- Nu merge duza de stropire luneta. Voi verifica daca e infundata. Sper sa nu fie spart furtunul pe undeva.
- Stergatorul spate e vai steaua lui. O sa-l inlocuiesc. Nici cele din fata nu sunt insa cine stie ce minune.
- Click-ul tipic semnalizarii se aude sporadic, chiar si dupa ce am oprit semnalizarea. O sa inlocuiesc releul (am gasit pe undeva un topic pe tema aceasta).
- Butonul de TCS este blocat (nu se poate apasa). Martorul de TCS se aprinde / stinge din cand in cand (in proportie de 90% este aprins). Sper sa fie doar butonul si un contact prost, si nu intreg sistemul de TCS.
- Cand este rece motorul (dimineata mai ales) se aude un scartait (ca de la o rola care freaca), in partea dreapta-fata (la motor). Cineva mi-a zis ca ar putea fi cureaua de la alternator, si ca e normal, nu trebuie inlocuita. O sa verific, sper sa nu fie scumpa de inlocuit.
- La dyno-test, atat curba de putere cat si cea de cuplu aratau o cadere (da, cadere!) in zona 2.000-2.500rpm. Cei de acolo au zis ca este de la mersul in oras, si sunt depuneri pe evacuare / turbina. Ar trebui sa se curete cu una-doua "forje" pana in 4.000-4.500rpm.
- Receptia radio este slaba. O sa incerc sa inlocuiesc antena, poate ajuta.
Acum si vestile bune:
- Consumul. Deocamdata sunt undeva pe la 6.2-6.5% mediu, condus in Bucuresti (cam 60%), pe DN1 (cam 10%) si pe A2 (cam 30%).
- Martorul de bujii se stinge aproape instant, iar masina porneste literalmente la sfert de cheie. E o placere.
- Sonorizarea este de exceptie. Basul este foarte puternic. Masina asta are cumva un mic sub-woofer ascuns pe undeva???
La final, intrebarile:
- Am inteles ca nu e bine sa merg cu rezervorul spre gol, deoarece pe fund se aduna mizeriile din motorina, si risc sa se infunde injectoarele. Se poate curata rezervorul? Se pot curata injectoarele?
- Am inteles ca pompa de motorina ar fi foarte scump de inlocuit. Se poate curata? Exista vreun plan de intretinere?
- Fostul proprietar a pus faruri cu Xenon (doar faza scurta). Farurile sunt reglate prost (bat foarte jos). Faza lunga in schimb bate foarte sus. Are cineva vreo schema cum ar trebui reglate? Din ce stiu pe Ibiza, ar trebui sa fiu in stare sa le reglez singur.
- Cand am cumparat masina, avea 73.000km. Am inteles ca trebuie schimbata distributia pe la 80-90.000. Ma insel? Trebuie mai repede? Ceva sfaturi?
Toate cele bune!