Club SEAT Romania - clubul pasionatilor de modele ale marcii SEAT

 
Avatar utilizator
mateifr
Subiect Autor
Mesaje: 5
Membru din: 07 Feb 2022, 23:12
Localitate: Piatra Neamt

Leon FR 1M 1.9 ARL

08 Feb 2022, 00:16

Salut tuturor,

Dupa ce am scapat de fost masina (2.0 tfsi, ulei>benzina) am trecut la un Leon FR cu motorizarea 1.9 TDI ARL din 2005/06. Masina a suferit diferite modificari atat pe partea de interior cat si la nivel de performanta.

Initial masina a venit stock, doar cu kit-ul exterior complet de FR (bara fata, praguri, bara spate si eleron).
Imagine
Imagine

Interiorul a fost cel clasic de Leon, textil iar ceasurile erau cele negre fara BC.
Am trecut apoi la interiorul de Cupra R si ceasurile cu fundal alb de USA, ambele in stare excelenta si au urmat o serie de modificari de ordin tehnic.
Imagine de referinta a interiorului: Imagine
Imagine

Si mai apoi o reconstructie completa a motorului:
Imagine
Imagine
Imagine

Si o turbina nativa de 2.7 pe care am refacut-o la TurboEvolution si am adaptat-o mai apoi in carcasa de BMP:
Imagine

A urmat apoi un FMIC de la TurboWorks la care mi-am permis pana in momentul de fata sa fac doar coturile de inox din bara si downpipe-ul pe 76 de inox cu finala pilot si o axa cu came de SDI.
Am adaugat un filtru pipercross in carcasa originala urmand ca in viitorul apropiat sa termin atat admisia de inox si traseul de intercooler.
Ulterior am pus un senzor MAP 4 bari si am plecat cu masina la soft. A facut de Cosmin Iutac la Jartuning Arad, fiind masurata mai apoi la EvoCheck la Roman. Precizez ca a fost facut cu bun simt, fara mocanita in spate, fara launch control iar limitarea cu ”popcorn” a fost setata la 4800 RPM.
Imagine

Masina a scos initial 232 CP / 486 NM pe 2.1 bari:
Imagine

Ulterior obtinand pe 2.2 bari, 242 CP / 465 NM si plecand acasa cu 240 CP si 480 NM, ramanand acolo fiind limitat de ambreiaj momentan:
Imagine

Daca romanu e roman si kitsch-ul trebuie sa existe, am conceput o prindere magnetica pentru un Samsung Galaxy Tab 3 pe care-l conectez automat la BT-ul masinii si il folosesc pe post de ”navigatie android”.
Imagine
Imagine

In final, am adaugat niste jante R18 de vara si niste jante OEM de Cupra pe 17 pentru Iarna si masina a ajuns in stadiul acesta:
Imagine
Imagine
Imagine

Urmeaza dupa cum am spus sa fac traseul de intercooler si desigur sa trec pe un intercooler si mai mare si sa faca admisie + filtru conic si mafless.

O sa postez aici evolutia/ involutia masinii.
Seat Leon FR 1.9 TDI ARL 2005
Gtb1756vk
Map 4 Bari
Ceas boost 3 Bari
FMIC
Downpipe 76 cu finala 76 pilot
 
piticul76
Mesaje: 3
Membru din: 24 Mai 2020, 07:00

Re: Leon FR 1M 1.9 ARL

08 Feb 2022, 06:17

Frumoasa mașina, sa o stăpânești sănătos fără incidente!

Trimis de pe al meu CPH2083 folosind Tapatalk
 
Avatar utilizator
mihai.b
Mesaje: 1364
Membru din: 03 Mai 2012, 23:04
Localitate: Brasov

Re: Leon FR 1M 1.9 ARL

08 Feb 2022, 13:40

Sa o stapanesti sanatos.
Ceasurile cu fundal alb sunt de UK pentru ca au viteza masurata in mile, dar gaseai si de Europa in km/h. S-au montat dupa anul 2002 daca nu gresesc pe toate modelele Top Sport/Cupra/FR, deci teoretic daca masina ta e din 2005 ar fi trebuit sa le aiba.
In US nu stiu sa se fi comercializat Leonul 1M, probabil nici 1P.
VW Golf MK5 GTI 2.0 TFSI DSG
Ex: Seat Leon 1.9 TDI Allrad
http://clubseat.eu/viewtopic.php?f=91&t=25300&start=45
 
Avatar utilizator
Roger
Moderator
Mesaje: 9844
Membru din: 24 Oct 2009, 15:34
Localitate: Bruxelles/Bucuresti

Re: Leon FR 1M 1.9 ARL

08 Feb 2022, 15:14

Frumos proiectul, felicitari!
Totusi, ii dai dreptate lui mihai.b: masina trebuia sa aiba ceasuri albe, daca este echipare FR din fabrica, cu atat mai mult BC. Probabil cel/cei dinaintea ta le-au inlocuit cu ceasuri mai vechi, gen 2001 de ARL.

Sa o stapanesti sanatos si sa te bucuri de ea!
 
Avatar utilizator
mateifr
Subiect Autor
Mesaje: 5
Membru din: 07 Feb 2022, 23:12
Localitate: Piatra Neamt

Re: Leon FR 1M 1.9 ARL

08 Feb 2022, 19:17

mihai.b scrie:
Sa o stapanesti sanatos.
Ceasurile cu fundal alb sunt de UK pentru ca au viteza masurata in mile, dar gaseai si de Europa in km/h. S-au montat dupa anul 2002 daca nu gresesc pe toate modelele Top Sport/Cupra/FR, deci teoretic daca masina ta e din 2005 ar fi trebuit sa le aiba.
In US nu stiu sa se fi comercializat Leonul 1M, probabil nici 1P.


Roger scrie:
Frumos proiectul, felicitari!
Totusi, ii dai dreptate lui mihai.b: masina trebuia sa aiba ceasuri albe, daca este echipare FR din fabrica, cu atat mai mult BC. Probabil cel/cei dinaintea ta le-au inlocuit cu ceasuri mai vechi, gen 2001 de ARL.

Sa o stapanesti sanatos si sa te bucuri de ea!


Masina intradevar este FR de fabrica si da, a venit cu ceasuri albe de Europa dar cu siguranta cel dinaintea mea a vrut sa faca un ciubuc astfel vanzand masina fara multe elemente de echipare FR/Top Sport/ Cupra precum ceasuri albe, interior, oglinzi lacrima.

Astazi dimineata am intampinat o problema cu masina, la pornirea rece imi invarte mai mult din cauza avansului de la distributie, sunt constient de asta, dar dimineata la -3 cand am pornit am sesizat fiind cu portiera deschisa timp de 3-5 secunde cat masina are socul de rece (trepideaza putin, fluctueaza rpm si nu pot accelera deloc cu pedala la fund) ca are o bataie in partea stanga ca de metal. Am investigat cat de cat problema si unii spun ca ar putea fi volanta (la mine nu bate la relanti dar stiu ca e pe duca pt ca la ridicarea cursei de ambreiaj se aude un sunet) sau poate fi un sunet de metal din interiorul motorului pana cand se ridica uleiul.

Poate ma poti ajuta Roger cu un sfat sau o parere in legatura cu asta.

Urmeaza un upgrade pe partea audio cat de curand.
Seat Leon FR 1.9 TDI ARL 2005
Gtb1756vk
Map 4 Bari
Ceas boost 3 Bari
FMIC
Downpipe 76 cu finala 76 pilot
 
Avatar utilizator
Roger
Moderator
Mesaje: 9844
Membru din: 24 Oct 2009, 15:34
Localitate: Bruxelles/Bucuresti

Re: Leon FR 1M 1.9 ARL

08 Feb 2022, 20:25

Te-as ajuta cu placere daca as avea cunostine de mecanica. Nu pot sa-mi dau cu parerea mai ales cand e vorba de zgomote la motor, sorry.
 
Avatar utilizator
dany19940
Moderator
Mesaje: 9028
Membru din: 20 Iul 2008, 19:28
Localitate: Onesti
Contact:

Re: Leon FR 1M 1.9 ARL

08 Feb 2022, 21:16

"nu pot accelera deloc cu pedala la fund"....Nu cred ca vrei sa faci asta imediat dupa ce a pornit motorul, mai ales dupa cat ai investit! Nu poti astepta 30 sec. dupa pornire? Au timp si parametrii sa intre in normal cat de cat. Safety first, nu?
Toledo 1M/AUS/1,6/16V /115CP midnight blue metallic
Arosa 6H/AUB/1,4/16V/107CP rosu

"I didn't mod my car to be faster/better than other cars, I modded my car so its faster/better than it was before the mod"
"When events test men, angels then appear" - Cand timpurile ii pun la incercare pe oameni, atunci apar ingerii...

 
Avatar utilizator
mateifr
Subiect Autor
Mesaje: 5
Membru din: 07 Feb 2022, 23:12
Localitate: Piatra Neamt

Re: Leon FR 1M 1.9 ARL

08 Feb 2022, 22:14

dany19940 scrie:
"nu pot accelera deloc cu pedala la fund"....Nu cred ca vrei sa faci asta imediat dupa ce a pornit motorul, mai ales dupa cat ai investit! Nu poti astepta 30 sec. dupa pornire? Au timp si parametrii sa intre in normal cat de cat. Safety first, nu?


Cu siguranța nu îmi doresc asta, nu o fac, dar e o enigma pentru mine motivul pentru care nu as putea accelera deloc. Practic cât fluctuează relantiul in timpul socului și se aude bătaia aia, singurul lucru pe care îl pot face e sa opresc motorul, in rest nu pot sa am control asupra accelerației.
Seat Leon FR 1.9 TDI ARL 2005
Gtb1756vk
Map 4 Bari
Ceas boost 3 Bari
FMIC
Downpipe 76 cu finala 76 pilot
 
Avatar utilizator
mateifr
Subiect Autor
Mesaje: 5
Membru din: 07 Feb 2022, 23:12
Localitate: Piatra Neamt

Re: Leon FR 1M 1.9 ARL

16 Feb 2022, 18:42

Revin cu noi update-uri in legatura cu masina.

Am observat intr-una din zile o pata de ulei sub masina, imediat am bagat-o pe canal si am vazut cascada Niagara de ulei din motor. In urma constatarii am realizat ca e vorba de garnitura de la pompa tandem si era ulei + motorina care se prelingea.. Am schimbat-o, am schimbat si garnitura buson ulei si un furtun de la filtrul de motorina.
Imagine

La cateva zile am decis ca e cazul sa rezolv problema relantiului fluctuant si al pornirii greoaie cu mult fum dimineata si am inlocuit toate oring-urile, saibele si suruburile de fixare, am rectificat chiulasa si am inlocuit cablajele injectoarelor. Am facut talajul injectoarelor, reglate la 180 grade si am verificat avansul care a ramas neschimbat la 0 cu deviate de .10.
Before:
Imagine
Imagine

After:
Imagine
Imagine

Valori injectoare inainte de reparatie:Imagine
Dupa reparatie: Imagine

Ce ma sfatuiti? Pentru stage 2, cum merge masina la momentul de fata, face vreo diferenta avansul dat la -2 in ceea ce priveste puterea masinii? Parerile sunt impartite, unii spun sa o las la 0 pentru ca nu e diferenta sesizabila, altii spun s-o pun la -2.

Astept parerile voastre.
Seat Leon FR 1.9 TDI ARL 2005
Gtb1756vk
Map 4 Bari
Ceas boost 3 Bari
FMIC
Downpipe 76 cu finala 76 pilot

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 2 vizitatori