@ Ciprian_95s
Ca fost posesor de Leon ARL 4x4 vin cu urmatoarele clarificari:
-versiunea asta consuma cam cu 1.5l/100km mai mult fata de ARL cu tractiune fata (depinde si de stilul de condus); este mai grea cam cu 100 de kg, deci este putin mai lenta, insa mai stabila;
-intretinerea, daca vrei sa o faci ca la carte, este mai costisitoare: pe langa cele obisnuite, la fiecare 30k km trebuie schimbat uleiul + filtrul Haldex si uleiul din diferential; uleiul la cutie este mai scump ca la benzinare si intra mai mult;
-discurile de frana sunt 312mm fata, 256mm spate, ventilate, deci mai scumpe ca la FWD;
-amortizoarele si arcurile sunt mai scumpe ca la celelalte modele; daca vrei comparatie, cand am pus Bilstein + Eibach Pro Kit, in acelasi timp am cumparat si pt. fratele meu la Audi A4 B7 aceeasi suspensie; la Leon a fost mai scumpa cu 50 Euro
-pe spate la 4x4 este suspensie multilink, vreo 20 de bucsi, care la anii masinii sunt foarte obosite; nu cred ca vei gasi una care le are schimbate, deci vor fi si acolo costuri mari;
-legat de numarul de km, de la 300k km in sus;
-daca vrei detalii legate de intretinere, uita-te in topicul meu si gasesti tot ce vrei.
-din punctul meu de vedere, nu este mai greu de intretinut un diesel.
-depinde ce buget ai, poti cauta si in Romania, in DE categoric pretul final va fi mai mare, la vechimea pe care o are masina, nu o vei gasi neaparat mai intretinuta.