07 Mai 2012, 19:53
Se pare ca da, cuplul este mai important. Desi sunt benzinare la alte firme care au 6 trepte si puteri echivalente, dar alea asa au fost proiectate, nu modificate dupa conceptia originala. Deci rapoartele in cutie sunt gandite mai scurte sa zic dar raportul final tot cam pe-acolo ajunge totusi. Oricum, daca pui o cutie de 1,8T cu 6 trepte la motorul de 1,6, vei avea surpriza ca te trezesti cu un consum nu marit, ci foarte marit, din cauza ca motorul nu va fi in stare sa faca acelasi efort cu acelasi consum de carburant. Daca va tine buzunarul, chiar rog pe cineva sa faca proba cu schimbarea cutiei si sa ne spuna apoi impresiile. Mai simplu este sa schimbi doar pinioanele de a 5-a, dar sa nu variezi prea mult raportul final, cel mult cu 0,05. Adica din 0,82(de ex) sa ajungi la 0,77-0,76. Va scadea turatia motorului cu vreo 300 ture parca, dar si cuplul va scadea.
Toledo 1M/AUS/1,6/16V /115CP midnight blue metallic
Arosa 6H/AUB/1,4/16V/107CP rosu
"I didn't mod my car to be faster/better than other cars, I modded my car so its faster/better than it was before the mod"
"When events test men, angels then appear" - Cand timpurile ii pun la incercare pe oameni, atunci apar ingerii...