Neata lume buna.
Saptamana trecuta din cauza noruletzului de cenusha vulcanica a trebui sa fac un mic voiaj pana la Viena pentru a recupera masina sefului si a o transporta pana la Paris, deoarece singura modalitate rapida gasita de el de a ajunge de la Paris la Bucuresti a fost sa vina cu masina pana la Viena si de la Viena la Bucuresti cu avionul (pe ruta asta zburau avioanele). In consecinta, joi dupaamiaza Mirciuliqa s-a urcat in tren la vagonul de dormit si vineri dimineatza la ora 9.30 era in gara la Viena si la 10.30 pleca din aeroport din Viena la volanul "trotinetei". "Trotineta" respectiva este un Porsche Cayene cu un motor de 3.6 litri V6 , cutie automata, 290 de ponei. Cat am traversat Austria spre Germania a trebuit sa fiu foarte atent deoarece pur si simplu nu-ti dai seama cand ajungi la 180 km/h. Dupa ce am intrat in Germania s-au schimbat datele problemei. "Problema" a fost ca din cauza aglomeratiei de pe strada si a lucrarilor ce se efectueaza nu s-a putut merge prea repede. Masina pot spune ca se comporta excelent pe autostrada la orice viteza mergand insa cu setarile de highway. Cel mai mult imi placea cand trebuia sa plec intr-o depasire de la 130-140 km/h si ii dadeam un kick-down de sarea din viteza a sasea pana in viteza a patra si dupa aceea aveai impresia ca decoleaza. In ceea ce priveste consumul, ajungem la partea dureroasa. Pentru cei ~ 1250 km parcursi am facut de doua ori plinul , cate 80 l de fiecare alimentare. deci un consum mediu de 12.8 l/100 km. Dupa ce am intrat in Franta a inceput partea mai trista a calatoriei. Autostrazile de la ei se aseamana cu A1 imediat dupa ce au reparat-o. Adica sunt pline de gropi dar nu foarte adanci.
. De platit te pun astia sa platesti din 50 in 50 de Km. In total in Franta am platit pentru ~ 300 km de autostrada cam 30 de euro. Limita de viteza in Franta pe autostrazi este de 130 km la ora insa cand te astepti mai putin apare o limitare de 110 km/h sau chiar de 90 km/h. Deoarece sefu sta pe unde pe langa "La Defense" a trebuit sa ocolesc Parisul pe Boulevard Peripherique, echivalentul soselei de centura de pe la noi. Acest bulevard este o minunatie de sosea, trece la un moment dat pe sub "Stade de France", trece pe sub "Bois de Boulogne" .... Oricum, fara GPS in Paris esti pierdut. Sunt atatea stradute cu sensuri unice de inebunesti. LA Paris am stat intr-un hotel pe Rue de Rivoli ( artera lor comerciala) la vreo 500 de metri de Notre Dame. Sambata si duminica am umblat prin Paris pe jos de mi-am facut norma de jogging pentru urmatoarele 3 luni.
Revin cu poze!