Buna!
Stie cineva procedura de inlocuire a bateriei la Exeo?
La Passat B6 stiu ca trebuia sa scot bateria cu toate portierele inchise, masina deblocata, fara chei in contact. Apoi, la montare trebuia sa plimb precare geam electric pana jos si apoi sus ca sa functioneze functia confort. Sa merg cu 20KM/H ca sa se stinga ESP-ul si sa fac cursa volanului capat-capat ca sa stie directia asistata care-i treaba.
La Exeo nu gasesc procedura. Sunt unii pe forumuri straine care spun ca ramai cu doua lampi aprinse in bord ESP si TPMS si nu le poti scoate decat cu tester.
Multumesc!
p.s. pentru curiosi: vreau sa scot acumulatorul, sa-i schimb electrolitul si sa-l incarc complet. Acumulatorul este cel original(2011), functioneaza ok, insa are prima si ultima celula cu densitate ceva mai scazuta decat celelalte (asa se intampla cu orice acumulator plumb-acid).
Procedura mea de intretine acumulator auto:
- la fiecare 6 luni se verifica nivelul electrolitului in celule si se compleateaza dupa caz cu apa demineralizata
- o data pe an se da jos de pe masina si se incarca complet 24-48h
- o data la doi ani se schimba electrolitul.
Dupa caz/ cunostine la fiecare verificare de nivel se verifica densitatea in fiecare celula.
La 80 quattro am un acumulator de 12 ani Rombat Calciu de 56Ah parca. A inceput sa piarda apa pe langa borna de minus. In rest, multumita ghidului de mai sus, s-a mentinut foarte bine.