20 Aug 2018, 11:17
Salutare tututor!
In ultimele zile am avut mari probleme cu temperatura apei. Deja am programat masina la service (miercuri) pentru investigatii si probbail pentru schimbarea termostatelor, aerisirea sistemului si inlocuirea lichidului de racire.
Dar pana atunci vreau sa va povestesc putin experienta si poate ma puteti ajuta cu ceva idei sau sfaturi.
Problemele au inceput sa apara pe la inceputul anului (dar nu le-am dat importanta si rau am facut)... si anume: uneori mi se aprindea martorul de la lichidul de racire. Problema "o rezolvam" cand deschideam busonul vasului de expansiune, presiunea era eliberata si problema disparea. De aceea un prea i-am dat importanta. Nu mai aveam probleme o perioada de timp (aprox. 2-3 saptamani). Ciudat era faptul ca nu pierdusem lichid de racire. Nivelul era acelasi. (pierdea foarte putin cand eliberam presiunea prin valva de sub vas)
Toate bune si frumoase. De la un timp nu am mai avut nici aceasta problema. Martorul nu se mai aprindea deloc (dar eu verificam periodic nivelul) si am mers in continuare asa crezand ca nu mai are probleme. Asta pana in vara cand eram pe autostrada. (Timisoara - Vienna - Timisoara) La dus (pe la ora 13-14) a inceput sa urce teperatura apei la viteze de peste 130 km/h. (Dar asta doar cand era cald afara. Dimineata si seara nu mai urca temperatura) La intoarcere (de data asta pe la ora 10 dimineata) eram pe autostrada si acul de temperatura a inceput sa urce si sa tot urce, moment in care am oprit la o benizarie (ce noroc am avut ca fix atunci eram in apropierea unei benzinarii) si am oprit. Acul urcare aproape spre 130 de grade si martorul piuia de numa.
Am oprit si am lasat putin masina oprita sa mai scada temperatura. Ventilatorul functiona la maxim (cu masina oprita). Dupa cateva minute am deschis busonul de la vasul de expansiune iar atunci a inceput sa se elibereze presiunea (prin valva de sub vas) dar a inceput sa scoata mai tot lichidul de racire din sistem. Pur si simplu curgea si tot curgea.. si iar curgea cu o presiune enorma. Pe langa asta, culoarea nu mai era rozalie ci de un maro inchis... zici ca era altceva in vas decat G12. Pe langa culoarea maronie, mai avea si spume... Atunci am realizat ca am o problema mai mare si ma gandeam daca voi mai ajunge cu masina pana in RO...
In fine, am lasat sa curga tot afara si am cumparat lichid proaspat din benzinarie. Am completat pana am ajuns la nivelul corespunzator, o rugaciune.. si am plecat inapoi spre RO. Nu am depasit 140 km/h si acul a ramas pe 90 de grade. De atunci pana... ieri nu a mai facut probleme.
Ieri s-a manifestat la fel. Aceeasi culoare maronie + spume. Ei, problema e ca nici dupa ce am schimbat (completat) lichidul de racire, apa nu mai sta la 90 de grade. Urca spre 130... Nici nu mai pot parcurge 5km ca deja fierbe apa. Dupa cum am spus, deja am programat-o la service pentru un diagnostic si (probabil) pentru schimbat termostatele + altele...
A mai patit careva asa ceva cu masina? La ce sa ma astept miercuri dupa diagnoza? Ce as mai putea spune mecanicilor sa verifice?
Multumesc!
Seat Exeo ST, 2.0 TDI, 120cp
Ex. Audi A3, 1.9 TDI, 130cp
Ex. Seat toledo, 1.6 benzina, 105cp