Club SEAT Romania - clubul pasionatilor de modele ale marcii SEAT

 
AdiVeve
Subiect Autor
Mesaje: 1
Membru din: 28 Dec 2017, 12:31

Problema cu temperatura apei.

28 Dec 2017, 13:11

Apa urca in 90 dar daca nu o tii accelerata si turata bine incepe sa scada. Am schimbat termostatul de la antigel. Intrebarea mea este daca modelul Seat Exeo 143Cp 2000cmd CAGA are 2 termostate. Si daca da unde s-ar afla cel de-al doilea termostat. Daca mi-ati putea da si o schema ar fi genial.
 
elias.apascaritei
Mesaje: 12
Membru din: 07 Iun 2017, 10:20

Re: Problema cu temperatura apei.

28 Dec 2017, 14:19

Patesc si eu acelasi lucru, cand afara sunt temperaturi mai scazute, si cand merg mai subturat. Cred ca de vina e suprafata mare de contact a radiatorului cu aerul direct de afara. Am intrebat un mecanic si a zis sa nu imi fac griji.
 
snicolae
Mesaje: 67
Membru din: 25 Ian 2017, 13:38

Re: Problema cu temperatura apei.

07 Ian 2018, 13:21

Salutare!
Ba puteti sa va faceti griji. CAGA are doua termostate. Nu ma pot pronunta pentru celelalte coduri de motor.
E pozitionat deasupra cutiei de viteze, in spatele chiulasei, pe un furtun. Original acolo e o supapa de sens careia nu-i inteleg rostul. Am inlocuit cu Behr T850 si apa sta fix pe 90 grade tot timpul, iar motorul se incalzeste mai repede.
Problema e comuna la A4 B7. Cautati pe forumuri din afara tarii.
Daca ma ajuta memoria e pe furtunul cu reperul 23 din link-ul de mai jos:
http://www.oemepc.com/seat/part_single/ ... g/e#sec_23
 
DragosBD
Mesaje: 1
Membru din: 11 Feb 2018, 14:44

Re: Problema cu temperatura apei.

12 Feb 2018, 11:01

Salut sunt abia inscris pe acest forum, detin si eu un Exeo st Style 2011 2.0tdi cr 143cp caga si am inceput sa am probleme cu temperatura apei din iarna aceasta, cand dau drumul la caldura. Daca e in sarcina si turata sta la 90 daca mergi mai usor scade la 80 iar daca stai pe loc scade la 70 depinde cat de frig e afara. Cu caldura oprita nu am probleme, creste in timp normal si sta la 90. Si am mai observat ca pana ajunge la 90 baga caldura puternic setat spre exemplu pe manual la 18°C , in momentul cand a ajuns la 90 ii scade din putere, e putin mai rece.
La mine termostatul mare e 4/2 nu stiu cum e la voi si pe cel de al doilea(cel mic dinspre habitaclu) l.am schimbat deja cu unul oem si tot la fel face. Acum mai ramane valva/supapa de sens sa o schimb doar ca nush unde e si ce sa iau.
 
Avatar utilizator
DTC123
Mesaje: 89
Membru din: 04 Aug 2013, 10:44

Re: Problema cu temperatura apei.

20 Aug 2018, 11:17

Salutare tututor!

In ultimele zile am avut mari probleme cu temperatura apei. Deja am programat masina la service (miercuri) pentru investigatii si probbail pentru schimbarea termostatelor, aerisirea sistemului si inlocuirea lichidului de racire.

Dar pana atunci vreau sa va povestesc putin experienta si poate ma puteti ajuta cu ceva idei sau sfaturi.

Problemele au inceput sa apara pe la inceputul anului (dar nu le-am dat importanta si rau am facut)... si anume: uneori mi se aprindea martorul de la lichidul de racire. Problema "o rezolvam" cand deschideam busonul vasului de expansiune, presiunea era eliberata si problema disparea. De aceea un prea i-am dat importanta. Nu mai aveam probleme o perioada de timp (aprox. 2-3 saptamani). Ciudat era faptul ca nu pierdusem lichid de racire. Nivelul era acelasi. (pierdea foarte putin cand eliberam presiunea prin valva de sub vas)

Toate bune si frumoase. De la un timp nu am mai avut nici aceasta problema. Martorul nu se mai aprindea deloc (dar eu verificam periodic nivelul) si am mers in continuare asa crezand ca nu mai are probleme. Asta pana in vara cand eram pe autostrada. (Timisoara - Vienna - Timisoara) La dus (pe la ora 13-14) a inceput sa urce teperatura apei la viteze de peste 130 km/h. (Dar asta doar cand era cald afara. Dimineata si seara nu mai urca temperatura) La intoarcere (de data asta pe la ora 10 dimineata) eram pe autostrada si acul de temperatura a inceput sa urce si sa tot urce, moment in care am oprit la o benizarie (ce noroc am avut ca fix atunci eram in apropierea unei benzinarii) si am oprit. Acul urcare aproape spre 130 de grade si martorul piuia de numa.
Am oprit si am lasat putin masina oprita sa mai scada temperatura. Ventilatorul functiona la maxim (cu masina oprita). Dupa cateva minute am deschis busonul de la vasul de expansiune iar atunci a inceput sa se elibereze presiunea (prin valva de sub vas) dar a inceput sa scoata mai tot lichidul de racire din sistem. Pur si simplu curgea si tot curgea.. si iar curgea cu o presiune enorma. Pe langa asta, culoarea nu mai era rozalie ci de un maro inchis... zici ca era altceva in vas decat G12. Pe langa culoarea maronie, mai avea si spume... Atunci am realizat ca am o problema mai mare si ma gandeam daca voi mai ajunge cu masina pana in RO...
In fine, am lasat sa curga tot afara si am cumparat lichid proaspat din benzinarie. Am completat pana am ajuns la nivelul corespunzator, o rugaciune.. si am plecat inapoi spre RO. Nu am depasit 140 km/h si acul a ramas pe 90 de grade. De atunci pana... ieri nu a mai facut probleme.

Ieri s-a manifestat la fel. Aceeasi culoare maronie + spume. Ei, problema e ca nici dupa ce am schimbat (completat) lichidul de racire, apa nu mai sta la 90 de grade. Urca spre 130... Nici nu mai pot parcurge 5km ca deja fierbe apa. Dupa cum am spus, deja am programat-o la service pentru un diagnostic si (probabil) pentru schimbat termostatele + altele...

A mai patit careva asa ceva cu masina? La ce sa ma astept miercuri dupa diagnoza? Ce as mai putea spune mecanicilor sa verifice?

Multumesc!
Seat Exeo ST, 2.0 TDI, 120cp
Ex. Audi A3, 1.9 TDI, 130cp
Ex. Seat toledo, 1.6 benzina, 105cp
 
Avatar utilizator
gabi1988
Mesaje: 1163
Membru din: 12 Feb 2012, 18:21
Localitate: Snagov

Re: Problema cu temperatura apei.

20 Aug 2018, 12:21

Nasoala patanie, probabil spuma maronie in antigel inseamna ulei amestecat cu antigel si posibil ceva la garnitura de chiulasa ma gandesc.
Poate iti mai explica din colegii mai tehnici problema si eventual vezi verdictul de la service.
Salutari!
Leon 1.6 16 v 2004 Bifuel
 
Avatar utilizator
DTC123
Mesaje: 89
Membru din: 04 Aug 2013, 10:44

Re: Problema cu temperatura apei.

20 Aug 2018, 18:43

Cam așa arată conținutul vasului de expansiune:


Imagine.Imagine

Nici nu știu dacă mai pot porni așa. Sa bag totuși lichid de răcire că sa pot ajunge cu mașina la service?
Seat Exeo ST, 2.0 TDI, 120cp
Ex. Audi A3, 1.9 TDI, 130cp
Ex. Seat toledo, 1.6 benzina, 105cp

 
Avatar utilizator
str77
Mesaje: 521
Membru din: 22 Mai 2014, 19:03
Localitate: Brasov

Re: Problema cu temperatura apei.

21 Aug 2018, 06:00

eu zic sa nu o mai pornesti, e clar ca in motor nu exista racire si daunele pot creste, mai bine o tractezi sau o urci pe platforma .
Faptul ca ti-a urcat temperatura la inceput inseamna ca ai probleme cu radiatorul sau ceva pe la racire infundat, problema ce a dus la supraincalzirea motorului si la deteriorarea garniturii de chiuloasa. Verifica si uleiul daca nu a disparut din motor si neaparat arunca o privire si la radiator.
Daca umbli la chiuloasa trebuie planata, verifica instalatia de racire si schimba si uleiul.
Just a Black ARL
 
Avatar utilizator
DTC123
Mesaje: 89
Membru din: 04 Aug 2013, 10:44

Re: Problema cu temperatura apei.

21 Aug 2018, 07:19

Am verificat si la ulei si nu a disparut. E atat cat trebuie. Probabil e ceva infundat la cum arata vasul de expansiune. Le voi zice maine baietilor sa arunce o privire si la radiator pe langa instalatia de racire.
Multumesc!
Seat Exeo ST, 2.0 TDI, 120cp
Ex. Audi A3, 1.9 TDI, 130cp
Ex. Seat toledo, 1.6 benzina, 105cp
 
Avatar utilizator
DTC123
Mesaje: 89
Membru din: 04 Aug 2013, 10:44

Re: Problema cu temperatura apei.

28 Aug 2018, 10:27

Tocmai ce am preluat masina de la cei din service. De cum am ajuns si de cum le-am explicat ce are masina mi-au spus instant ca s-ar putea sa fie din cauza termoflotului. Asadar, au comandat piesa, am curatat sistemul si au pus lichid nou de racire. Ieri au lasat masina pornita ceva vreme iar apa a stat la 90. Au facut si cateva ture cu ea sa vada daca nu urca si apa tot la 90 a stat. Azi am preluat-o si am facut si eu ceva ture cu ea si totul pare in regula. Cei de la service mi-au spus sa mai merg dupa o saptamana pe la ei sa verifice daca totul e ok si daca apa este la nivel.
Pe moment am scapat de chiuloasa. Daca intr-o saptamana apa nu scade, cam asta a fost, termoflotul.

Va mai tin la curent.
Seat Exeo ST, 2.0 TDI, 120cp
Ex. Audi A3, 1.9 TDI, 130cp
Ex. Seat toledo, 1.6 benzina, 105cp

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 12 vizitatori