Club SEAT Romania - clubul pasionatilor de modele ale marcii SEAT

 
Avatar utilizator
bgd_b92
Bogdan
Mesaje: 5624
Membru din: 02 Noi 2012, 07:43
Localitate: Bucuresti

Re: Iubita familiei Exeo ST

03 Iun 2019, 13:45

De ce crezi ca te-ar ajuta un setup de arcuri pe fata si altul pe spate? Sau, cum crezi ca ar fi posibil sa te ajute in bine?
Now : Passat CC 2011 2.0 TDI stg1 186 cp PWD BY RACING CODE & Peugeot 306 cabrio 1.6 16v 89 cp
Ex: VW Golf 5 GTI 2.0 TFSI stg1 241 cp PWD BY RACING CODE
Ex: VW Golf 5 2.0 TDI stg2 210cp PWD BY TCM TURBO
Ex: Seat Leon Stylance 1.6 102 cp
Ex: Seat Ibiza Cupra stg2+ 1,9 TDI 240 cp
Ex : 3xSeat Ibiza ( 1.4 TDI PWD BY TCM TURBO, 1,4 86cp, 1.4 75cp )
 
snicolae
Subiect Autor
Mesaje: 67
Membru din: 25 Ian 2017, 13:38

Re: Iubita familiei Exeo ST

04 Iun 2019, 08:27

Din experienta, prefer un setup cu puntea fata mai moale decat puntea spate, si barele de torsiune ceva mai tari decat normal. Astfel, "vindec" o parte din tendinta subviratoare setata de fabrica. Totodata directia devine mai precisa.
Nu stiu daca mai sunt si altii care se "joaca" cu setup-ul masinii alegand din multitudinea de componente disponibile direct din fabrica.
Pentru Exeo, A4 B6 si B7 sunt disponibile trei tipuri de telescoape: Standard, Sport si Confort( Rough Road), Arcuri standard cu 11 clase de greutate si arcuri sport cu 10 clase de greutate; doua grosimi la barele de torsiune pe puntea fata si 4 grosimi la cea de pe puntea spate.
Prefer sa o configurez dintr-o lista de piese pe care le voi gasi oricand pentru inlocuire in caz de defect, decat sa montez ceva aftermarket care pe langa pretul prohibitiv, se gasesc si destul de greu in stoc.
 
Avatar utilizator
Narcisila
Mesaje: 853
Membru din: 02 Sep 2014, 12:38
Localitate: Bucuresti - Berceni

Re: Iubita familiei Exeo ST

04 Iun 2019, 10:16

Nu stiu de ce, dar "tendinta subviratoare" in opinia mea se rezolva cu o bara de rigidizare pe fata, tinand cont ca ai tractiunea pe puntea fata. Bara stabilizatoare rigida pe spate ajuta masina sa fie mai stabila cand abordezi cu viteza serpentinele, bodyroll mai mic general. Si directia tot nu cred ca e mai precisa daca nu rigidizezi fata si o sa ai timpi mai mari de torsionare. Nu sunt vreun specialist sau ceva, doar o parere subiectiva.
Seat Leon ST , Unica in felul ei :)
Seat Leon FR ,BMN, 125kw PowerFlex bushes, H&R SwayBars, KONI Sport, Stage 1+
 
snicolae
Subiect Autor
Mesaje: 67
Membru din: 25 Ian 2017, 13:38

Re: Iubita familiei Exeo ST

04 Iun 2019, 12:47

In cazul setup-ului ales, este exact pe dos. Trebuie o bara de torsiune mai moale pe fata.
Lectura usoara:
https://speed.academy/how-to-fix-unders ... up-tuning/

Masina era destul de bine echilibrata din fabrica. Insa, cand au inceput sa curga telescoapele pe fata, transferul de mase la intrarea in viraje a inceput sa fie...dubios de imprevizibil.
Sunt genul de sofer care face schimbul de mase cu ajutor din frana.
 
Avatar utilizator
Narcisila
Mesaje: 853
Membru din: 02 Sep 2014, 12:38
Localitate: Bucuresti - Berceni

Re: Iubita familiei Exeo ST

04 Iun 2019, 14:22

snicolae scrie:
In cazul setup-ului ales, este exact pe dos. Trebuie o bara de torsiune mai moale pe fata.
Lectura usoara:
https://speed.academy/how-to-fix-unders ... up-tuning/

Masina era destul de bine echilibrata din fabrica. Insa, cand au inceput sa curga telescoapele pe fata, transferul de mase la intrarea in viraje a inceput sa fie...dubios de imprevizibil.
Sunt genul de sofer care face schimbul de mase cu ajutor din frana.

Chiar dupa ce am postat, am cautat pe google si am ajuns la pagina asta. M-a contrariat un pic, dar asa sa fie. Suntem acelasi gen de sofer, deduc. (desi cred ca atacam virajele diferit)
Seat Leon ST , Unica in felul ei :)
Seat Leon FR ,BMN, 125kw PowerFlex bushes, H&R SwayBars, KONI Sport, Stage 1+
 
Avatar utilizator
Narcisila
Mesaje: 853
Membru din: 02 Sep 2014, 12:38
Localitate: Bucuresti - Berceni

Re: Iubita familiei Exeo ST

04 Iun 2019, 14:56

da, ai dreptate. Spor la echilibrat
Seat Leon ST , Unica in felul ei :)
Seat Leon FR ,BMN, 125kw PowerFlex bushes, H&R SwayBars, KONI Sport, Stage 1+
 
snicolae
Subiect Autor
Mesaje: 67
Membru din: 25 Ian 2017, 13:38

Re: Iubita familiei Exeo ST

05 Iun 2019, 08:32

Ma bucur ca ti-am fost de ajutor.
Am inlocuit ieri arcuri+amortizoare de s-line pe puntea fata. Surpriza e ca nu s-a modificat garda la sol. Ma asteptam sa coboare cei 2 cm cat spune toata lumea ca e diferenta.
Am dat jos 3R0413031 cu 8E0411105DJ si am pus in loc: 8E0413031DJ cu 8E0411105EH.
S-a inlocuit si bara de torsiune de pe puntea spate. Am trecut de la 8E0511409AH la AQ.
Deocamdata nu imi place, e prea rigida fata. Urmeaza sa-i fac si puntea spate.

 
snicolae
Subiect Autor
Mesaje: 67
Membru din: 25 Ian 2017, 13:38

Re: Iubita familiei Exeo ST

05 Iun 2019, 08:38

Acesta este setul de arcuri pe care le am de rezerva:
https://www.tunershop.de/shop/h-r-tiefe ... sedan.html
Maine postez o fotografie cu ea din lateral.
Rugamintea ar fi sa va dati cu parerea daca sa o cobor sau nu.
 
Avatar utilizator
Narcisila
Mesaje: 853
Membru din: 02 Sep 2014, 12:38
Localitate: Bucuresti - Berceni

Re: Iubita familiei Exeo ST

05 Iun 2019, 10:17

Cand vad toate codurile astea, parca am un deja vu, asa eram eu anul trecut.
Imagine
Seat Leon ST , Unica in felul ei :)
Seat Leon FR ,BMN, 125kw PowerFlex bushes, H&R SwayBars, KONI Sport, Stage 1+
 
Avatar utilizator
str77
Mesaje: 521
Membru din: 22 Mai 2014, 19:03
Localitate: Brasov

Re: Iubita familiei Exeo ST

07 Iun 2019, 15:23

Eu zic ca nu s-a modificat garda la sol datorita flanselor, banuiesc ca le-ai schimbat si pe ele. Am observat ca schimmbul de amortizoare si flanse iti ridica masina cu 2 -3 cm.
Eu cand am trecut de la S-line la Eibach am avut un soc pentru ca cele de S scuturau mai tare masina chiar daca era mai sus, sper ca la tine e ok :)
De asemenea am observat ca a scazut si comportamentul supravirator chiar daca am schimbat doar arcurile, o fi din cauza ca fata a coborat mai mult decat spatele si s-a schimbat echilibrul ?

Astept poze before/after.
Just a Black ARL
 
snicolae
Subiect Autor
Mesaje: 67
Membru din: 25 Ian 2017, 13:38

Re: Iubita familiei Exeo ST

11 Iun 2019, 10:37

Flansele-s la fel, acelasi cod. E unul singur dealtfel. Am luat intregul ansamblu( amortizor, arc, flansa) de pe u A4 B7 2.0 TSI. La mine s-a inmuiat putin la socurile de pe drum; e mai confortabila. Asta pentru ca am scazut duritatea arcurilor in principal. De la 10 am scazut la 8.
Nu stiu cum de supravira masina ta, a mea subvireaza ingrozitor. Cu fata mai jos decat spatele castigi doar un raspuns mai bun al directiei la intrarea in viraj. Nimic mai mult.
Poze nu am de inainte. N-am avut timp sa-i fac. Iti fac acum sa o vezi cum e, dar sunt pe jante de 16".

Las filmul asta aici pentru oricine are nevoie de schimbarea setup-ului suspensiei:
https://www.youtube.com/watch?v=EDmHpxgMxFU
 
snicolae
Subiect Autor
Mesaje: 67
Membru din: 25 Ian 2017, 13:38

Re: Iubita familiei Exeo ST

11 Iun 2019, 21:31

Iata gotografie de astazi:
(jante 16" 205/55 Landsail)

Imagine
 
snicolae
Subiect Autor
Mesaje: 67
Membru din: 25 Ian 2017, 13:38

Re: Iubita familiei Exeo ST

25 Iun 2019, 07:25

Revin cu o prima impresie despre setup dupa circa 3000 km:
Comportamentul este usor supravirator cu o persoana pe bancheta si neutru doar cu soferul.
Printre altele am fost fortat afara de pe carosabil de un imbecil. Ca rezultat am franat cat am putut pe asfalt, apoi am luat 90 grade dreapta pe drum neasfaltat cu 35-40km/h. Ma asteptam sa pierd fata prin subvirare, dar nu, s-a dus in diagonala cu toate patru 1m sau 2m, apoi indreptat si plecat mai departe. Nu am luat piciorul din acceleratie, am tinut-o constant.
 
Avatar utilizator
str77
Mesaje: 521
Membru din: 22 Mai 2014, 19:03
Localitate: Brasov

Re: Iubita familiei Exeo ST

28 Iun 2019, 07:18

Bravo mister, arata bine acum. Se pare ca simtim acelasi comportament.
Am vazut ca ai pus codurile insa n-am inteles ce marca de amortizoare ai folosit. OEM sau ceva echivalent ?
Just a Black ARL
 
snicolae
Subiect Autor
Mesaje: 67
Membru din: 25 Ian 2017, 13:38

Re: Iubita familiei Exeo ST

28 Iun 2019, 09:46

Am montat OEM, din dezmembrari, de pe un 2.0 TFSI B7; 100 lei/buc amortizor+arc+flansa( complet, plug&play)
Nu se merita sa cumperi noi pentru experimente.
Incepand de ieri, 27 iunie 2019 masina are inapoi montata cutia de viteze originala, cod MPA.
Mi-am facut damblaua, e super ok, insa romanii si reprezentantii VW AG sunt niste imbecili. Nu vor s-o rezsofteze de nici o culoare pentru alt cod de cutie. Ei softeaza numai dupa serie de sasiu, iar mesteri aftermarket n-am gasit.

Drept urmare cutia HCK se vinde la o suma modica, daca o vrea careva.

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 19 vizitatori