Club SEAT Romania - clubul pasionatilor de modele ale marcii SEAT

 
snicolae
Subiect Autor
Mesaje: 67
Membru din: 25 Ian 2017, 13:38

Iubita familiei Exeo ST

26 Ian 2017, 11:33

Buna tuturor!
Va prezint iubita familiei: Seat Exeo ST din 2011, 2.0TDI CAGA, 143 cai, manuala 6 trepte, culoare gri metalizat LS7Y. Nu cunosc numele nivelului de echipare, insa ii lipsesc farurile cu DRL si xenon, trapa, navigatia color si tapiseria din piele.
Am adus-o din Cluj, unde fusese adusa din Germania. Avea 161000km la mijlocul lui Iulie. Acum are 183000km. Fotografia e de la popasul facut intre Cluj si Suceava, langa lacul de la Colibita.
Iubita n-a avut viata usoara. In portbagaj are urme de patrupede pe elementele de plastic si textile de pe stalpi, a fost folosita de o femeie, dovada fiind gaura de la toc in mocheta de sub pedala de acceleratie, iar toate elementele din aluminiu aveau un strat gros de oxid de aluminiu( inclusiv in mecanismul oglinzii din dreapta). Deci a stat mult, undeva pe langa apa. Si-a mai luat si un sut in spate, haionul e schimbat, tevile de esapament sunt cracanate.
La o saptamana dupa ce am adus-o am facut-o bucatele si-am schimbat: distributie( Contitech), curea accesorii( Bosch), uleiuri( Repsol 5w30 507.00 si Repsol ATF in cutie), role intinzatoare si de ghidaj, toate filtrele( Mann), becuri faruri, dicuri spate( Zimmerman) si placute(Ferodo), stergatoare( Bosch), antigel, motor stergator spate si incuietoare( ambele originale).
Am echipat-o cu niste jante de aliaj pe 16 si cauciucuri de vara Federeal Formoza 01 si-am plecat la Iasi sa-i fac rar-ul, apoi la Suceava sa termin inmatricularea. Ma grabeam sa plec cu ea la mare si-am reusit.
N-am avut probleme cu ea insa sunt doua lucruri care ma sacaie: cand stau pe loc in relanti am vibromasaj de calitate la poponeata si se aude motorul destul de tare in habitaclu. Suspectez suportii motorului.
Consum: o medie pe la 6,2%. Iar la buzunar nu e nici o diferenta intre Seat si benzinarul de 2 litrii din familie( Audi 80 Quattro B3).
Nu sunt sofer extremist. Rareori trec de 110km/h, insa merg constant si nu franez in curbe...prea mult. Ca sa va faceti o idee: Budapesta-Suceava 7 ore.
Este folosita zilnic de nevasta la naveta si face minim 60km/zi. Ma astept sa ajung la o medie de 50.000km/an.

Imagine
 
Avatar utilizator
Roger
Moderator
Mesaje: 9838
Membru din: 24 Oct 2009, 15:34
Localitate: Bruxelles/Bucuresti

Re: Iubita familiei Exeo ST

26 Ian 2017, 12:05

Bun venit in club seat!
Ma bucur sa vad din ce in ce mai multe EXEO pe forum.
 
Avatar utilizator
str77
Mesaje: 521
Membru din: 22 Mai 2014, 19:03
Localitate: Brasov

Re: Iubita familiei Exeo ST

26 Ian 2017, 16:56

Welcome to the club.
Zgomotul putin mai accentuat al motorului se poate datora si inelului de etansare dintre toba mediana si finala ( eu l-am avut stricat ) eventual scut motor rupt.
De asemenea poti incerca aditivarea motorinei cu ulei 2T , care e un tratament foarte bun si pentru pompa de inalte .
Just a Black ARL
 
Avatar utilizator
RallyZone
Mesaje: 281
Membru din: 27 Iun 2015, 22:51
Localitate: Cluj-Napoca

Re: Iubita familiei Exeo ST

27 Ian 2017, 10:48

Am incercat si eu cu uneliul 2t in motorina...si...NU S-A SCHIMBAT NIMIC !
E drept, la un plin am bagat doar 100 grame...
Pai daca esti din cluj...sa facem si-o intalnire :))
Exeo 2.0 TDI 170hp
 
snicolae
Subiect Autor
Mesaje: 67
Membru din: 25 Ian 2017, 13:38

Re: Iubita familiei Exeo ST

27 Ian 2017, 12:20

Nu sunt din Cluj ci din Suceava.
Atat timp cat DPF-ul e bun nu bag ulei in motorina. Uleiul ars formeaza o pelicula pe orice suprafata. In cazul DPF-ului acea pelicula ii impiedica procesul de oxidare. Cred ca sunt suficienti aditivi in motorina cat sa le faca ungerea. Passat-ul din 2009 l-am dat la 330.000km si nu avea probleme nici cu injectoarele, nici cu pompa. Avea alte probleme multumita "desteptilor" ce au proiectat motoarele PD.
 
snicolae
Subiect Autor
Mesaje: 67
Membru din: 25 Ian 2017, 13:38

Re: Iubita familiei Exeo ST

16 Aug 2017, 08:27

Revin cu un update asupra starii iubitei:
Avem inca trei schimburi de ulei facute la 10.000km, apoi la 12.000km. Acelasi Repsol 5W30. La 10.000km inca era translucid. Am schimbat al 2-lea termostat( care e de fapt o supapa de sens) cu Behr T850, Sambata, 12 august, am schimbat suportii motorului( ~300 lei, pret de achizitie pe producator); cel de pe stanga era spart si curs. De aici o parte din vibratii si zgomot in habitaclu. Restul zgomotului e de la tobe. Avem teava indoita din spate pana la mijlocul masinii. Inelele stau intinse la maxim pe ultimii trei suporti. Toba costa 1700 de lei si e numai pe original disponibila.
Inafara de faptul ca s-au inmuiat nitel telescoapele, nu are nici o problema de natura mecanica.
Drumuri line tuturor!
 
snicolae
Subiect Autor
Mesaje: 67
Membru din: 25 Ian 2017, 13:38

Re: Iubita familiei Exeo ST

12 Iul 2018, 13:02

Update:
Nici un defect de ordin tehnic. Totul ok, insa am descoperit ca au fost dati km inapoi, masina are 372.000km la ora actuala. Are 140.000km dati inapoi.
Motorul nu a fost desfacut, filtrul DPF pare originalul.
Cutia de viteze ma sacaie maxim. Este prea lunga, mult prea lunga. Cu a 6-a la 5000 de ture si o vale lunga de 10km ajunge la 314 km/h. pe bord am doar 260.
La 2000 ture cu a 6-a am 125 Km/h. Iar cei 143 cai nu fac fata.
La mers prin oras, constant, a 3-a merge turat, spre 2000 ture, iar a 4-a e subturata la 1200.
Pentru cei interesati, am cutie cod MPA, cu raportul diferentialului de 3.33, caut sa-mi schimb cutia cu una cod HCK care are dif de 3.75. Si a 6-a la 2000 ture 110 km/h.
Daca reusesc, voi avea 14% mai mult cuplu la roata, in toate treptele cu exceptia treptei 5 care are un plus de 18% cuplu.

 
snicolae
Subiect Autor
Mesaje: 67
Membru din: 25 Ian 2017, 13:38

Re: Iubita familiei Exeo ST

29 Iul 2018, 10:01

Update:
Am inlocuit cutia de viteze cod MPA cu una cod HCK. Are rapoarte mai scurte. Masina a devenit mai flexibila.
Am inlocuit si intreg kitul de ambreiaj pentru ca volanta avea joc mult prea mare, atat radial cat si axial. Iar placa de presiune era la capatul reglajului.
Am inlocuit si axul pompei de ulei. Arata ok cel vechi, nu trebuia inlocuit. Piesa a venit cu acelasi cod si e de 100mm lungime.
Mecanicul, pe al lui B8 2.0 170 cai cu CAHA a spus ca pompa lui de ulei are carcasa mai mica si axul e de 70mm lungime.
Insa am si probleme:
MFD-ul nu mai indica sugestii corecte de schimbare a treptelor de viteza; majoritatea timpului nu indica nimic.
Iar cruise control-ul nu mai functioenaza decat atunci cand MFD-ul afiseaza ceva despre treptele de viteza.
Este vre-un guru pe aici sa ma poata ajuta cu codarea pe instrumente prin VCDS? sau alta scula?
 
Avatar utilizator
RallyZone
Mesaje: 281
Membru din: 27 Iun 2015, 22:51
Localitate: Cluj-Napoca

Re: Iubita familiei Exeo ST

30 Iul 2018, 07:17

o poza ceva? :P
Exeo 2.0 TDI 170hp
 
Avatar utilizator
str77
Mesaje: 521
Membru din: 22 Mai 2014, 19:03
Localitate: Brasov

Re: Iubita familiei Exeo ST

02 Aug 2018, 07:12

Axul de 77 a fost pus pana prin septembrie 2009 - daca bagi codul de sasiu sunt programe care iti zic exact ce ax ai.
Adauga si tu viteza la 2000 in treptele 3, 4, 5, si 6.

Pentru problema ta:
Choose [Instrument - 17] > [Adaptation 10] > Gear change display
Just a Black ARL
 
snicolae
Subiect Autor
Mesaje: 67
Membru din: 25 Ian 2017, 13:38

Re: Iubita familiei Exeo ST

20 Apr 2019, 10:58

Cu intarziere:
Cutia MPA ( originala masinii):
1 2 3 4 5 6 treapta
20 35 56 77 103 126 viteza la 2000 ture
Cutia HCK ( cea montata de mine):
1 2 3 4 5 6 treapta
17 31 49 68 87 110 viteza la 2000.

De mentionat este ca diferentialul original era de 3,3:1 iar cel de pe HCK este de 3,75:1. De aici mai creste putin cuplul la roata peste cresterea deja existenta din diferenta de rapoarte ale treptelor.

Nu am asa ceva in adaptation la instrumente.
 
snicolae
Subiect Autor
Mesaje: 67
Membru din: 25 Ian 2017, 13:38

Re: Iubita familiei Exeo ST

20 Apr 2019, 11:06

De circa doua saptamani imi tot aparea eroare in bord, martorul motor. Cod de eroare: P2196 (O2 sensor signal biased/ stuck rich). Daca tot aveam de schimbat filtrele si am ajuns acolo, am inlocuit lambda. Eroarea a disparut. Dupa inca 5 zile apare martorul spirala intermitent in bord acompaniat de limp mode.
Eroare: P0087 (Fuel rail/ System pressure- too low). Am comandat alt regulator de presiune in rampa, l-am montat, erorile au disparut, iar motorul este mai silentios decat a fost vreodata. In mers abia il aud; pare mai sensibila pedala la acceleratie.
Problema este ca crescut consumul cu circa un litru.
Aveti ceva idei?
 
Avatar utilizator
str77
Mesaje: 521
Membru din: 22 Mai 2014, 19:03
Localitate: Brasov

Re: Iubita familiei Exeo ST

23 Apr 2019, 15:54

Te-ai uitat si de span in zona de alimentare ? Cauze pentru consum crescut nu cred ca stie cineva, daca nu ai vreo eroare specifica.
Just a Black ARL
 
snicolae
Subiect Autor
Mesaje: 67
Membru din: 25 Ian 2017, 13:38

Re: Iubita familiei Exeo ST

24 Apr 2019, 07:35

M-am uitat. Am dat jos regulatorul de pe pompa. Totul e curat.
Am observat ca tolerantele valorilor sunt foarte mari. De la EDC15 incoace chiar daca merg prost nu dau nici o eroare.
Poti sa ai consum crescut, fum pe toba, mers neregulat, senzori infundati, murdari, insa pentru ECU toate-s ok.
Acu doua luni s-a gasit cureaua la distributie intinsa. Rola intinzatoare nu mai era la semn. Aveam o lipsa acuta de putere. Nu puteam fugi de Dokkere-le de la Unix.
Nici o eroare.
Am tensionat cureaua, apoi am calat axul cu came si l-am reglat. Acum totul e ok. Am toti calutii.
Kitul de distributie e Conti. Nu cumparati!
Mai am 20k si-l schimb.
 
snicolae
Subiect Autor
Mesaje: 67
Membru din: 25 Ian 2017, 13:38

Re: Iubita familiei Exeo ST

03 Iun 2019, 12:06

A trecut ceva timp si observ ca incet-incet consumul a revenit la normal.
Se pare ca tot adaptive au ramas ECU-urile.
Intre timp au cedat telescoapele pe fata.
Daca tot s-a intamplat asta, am cautat sa vad cu ce suspensie a venit din fabrica. Are telescoape standard, dar arcuri de greutate mare, clasa 10 fata-spate.
Am mai condus doua ST-uri aflate la vanzare, ambele cu suspensie sport de fabrica si clase de duritate la arcuri 8 puntea fata si 9 puntea spate.
Asadar urmeaza ceva experimente cu suspensia:
Am comandat bara de torsiune pentru puntea spate de pe S-line B7, are 18mm grosime, si arcuri cu tot cu telescoape de pe B7 s-line cu clasa 8 la arcuri pentru puntea fata.
Pe spate am telescoape de s-line si cred ca voi ramane la arcurile normale, clasa 10, dar mai comprimate, pentru ca e telescopul mai scurt.
Maine fac inlocuirile si revin cu o parere dupa ceva km.

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 1 vizitator