Club SEAT Romania - clubul pasionatilor de modele ale marcii SEAT

 
snicolae
Subiect Autor
Mesaje: 43
Membru din: 25 Ian 2017, 13:38

Iubita familiei Exeo ST

26 Ian 2017, 11:33

Buna tuturor!
Va prezint iubita familiei: Seat Exeo ST din 2011, 2.0TDI CAGA, 143 cai, manuala 6 trepte, culoare gri metalizat LS7Y. Nu cunosc numele nivelului de echipare, insa ii lipsesc farurile cu DRL si xenon, trapa, navigatia color si tapiseria din piele.
Am adus-o din Cluj, unde fusese adusa din Germania. Avea 161000km la mijlocul lui Iulie. Acum are 183000km. Fotografia e de la popasul facut intre Cluj si Suceava, langa lacul de la Colibita.
Iubita n-a avut viata usoara. In portbagaj are urme de patrupede pe elementele de plastic si textile de pe stalpi, a fost folosita de o femeie, dovada fiind gaura de la toc in mocheta de sub pedala de acceleratie, iar toate elementele din aluminiu aveau un strat gros de oxid de aluminiu( inclusiv in mecanismul oglinzii din dreapta). Deci a stat mult, undeva pe langa apa. Si-a mai luat si un sut in spate, haionul e schimbat, tevile de esapament sunt cracanate.
La o saptamana dupa ce am adus-o am facut-o bucatele si-am schimbat: distributie( Contitech), curea accesorii( Bosch), uleiuri( Repsol 5w30 507.00 si Repsol ATF in cutie), role intinzatoare si de ghidaj, toate filtrele( Mann), becuri faruri, dicuri spate( Zimmerman) si placute(Ferodo), stergatoare( Bosch), antigel, motor stergator spate si incuietoare( ambele originale).
Am echipat-o cu niste jante de aliaj pe 16 si cauciucuri de vara Federeal Formoza 01 si-am plecat la Iasi sa-i fac rar-ul, apoi la Suceava sa termin inmatricularea. Ma grabeam sa plec cu ea la mare si-am reusit.
N-am avut probleme cu ea insa sunt doua lucruri care ma sacaie: cand stau pe loc in relanti am vibromasaj de calitate la poponeata si se aude motorul destul de tare in habitaclu. Suspectez suportii motorului.
Consum: o medie pe la 6,2%. Iar la buzunar nu e nici o diferenta intre Seat si benzinarul de 2 litrii din familie( Audi 80 Quattro B3).
Nu sunt sofer extremist. Rareori trec de 110km/h, insa merg constant si nu franez in curbe...prea mult. Ca sa va faceti o idee: Budapesta-Suceava 7 ore.
Este folosita zilnic de nevasta la naveta si face minim 60km/zi. Ma astept sa ajung la o medie de 50.000km/an.

Imagine
 
Avatar utilizator
Roger
Moderator
Mesaje: 9000
Membru din: 24 Oct 2009, 15:34
Localitate: Bruxelles/Bucuresti

Re: Iubita familiei Exeo ST

26 Ian 2017, 12:05

Bun venit in club seat!
Ma bucur sa vad din ce in ce mai multe EXEO pe forum.
 
Avatar utilizator
str77
Mesaje: 499
Membru din: 22 Mai 2014, 19:03
Localitate: Brasov

Re: Iubita familiei Exeo ST

26 Ian 2017, 16:56

Welcome to the club.
Zgomotul putin mai accentuat al motorului se poate datora si inelului de etansare dintre toba mediana si finala ( eu l-am avut stricat ) eventual scut motor rupt.
De asemenea poti incerca aditivarea motorinei cu ulei 2T , care e un tratament foarte bun si pentru pompa de inalte .
Just a Black ARL
 
Avatar utilizator
RallyZone
Mesaje: 268
Membru din: 27 Iun 2015, 22:51
Localitate: Cluj-Napoca

Re: Iubita familiei Exeo ST

27 Ian 2017, 10:48

Am incercat si eu cu uneliul 2t in motorina...si...NU S-A SCHIMBAT NIMIC !
E drept, la un plin am bagat doar 100 grame...
Pai daca esti din cluj...sa facem si-o intalnire :))
Exeo 2.0 TDI 170hp
 
snicolae
Subiect Autor
Mesaje: 43
Membru din: 25 Ian 2017, 13:38

Re: Iubita familiei Exeo ST

27 Ian 2017, 12:20

Nu sunt din Cluj ci din Suceava.
Atat timp cat DPF-ul e bun nu bag ulei in motorina. Uleiul ars formeaza o pelicula pe orice suprafata. In cazul DPF-ului acea pelicula ii impiedica procesul de oxidare. Cred ca sunt suficienti aditivi in motorina cat sa le faca ungerea. Passat-ul din 2009 l-am dat la 330.000km si nu avea probleme nici cu injectoarele, nici cu pompa. Avea alte probleme multumita "desteptilor" ce au proiectat motoarele PD.
 
snicolae
Subiect Autor
Mesaje: 43
Membru din: 25 Ian 2017, 13:38

Re: Iubita familiei Exeo ST

16 Aug 2017, 08:27

Revin cu un update asupra starii iubitei:
Avem inca trei schimburi de ulei facute la 10.000km, apoi la 12.000km. Acelasi Repsol 5W30. La 10.000km inca era translucid. Am schimbat al 2-lea termostat( care e de fapt o supapa de sens) cu Behr T850, Sambata, 12 august, am schimbat suportii motorului( ~300 lei, pret de achizitie pe producator); cel de pe stanga era spart si curs. De aici o parte din vibratii si zgomot in habitaclu. Restul zgomotului e de la tobe. Avem teava indoita din spate pana la mijlocul masinii. Inelele stau intinse la maxim pe ultimii trei suporti. Toba costa 1700 de lei si e numai pe original disponibila.
Inafara de faptul ca s-au inmuiat nitel telescoapele, nu are nici o problema de natura mecanica.
Drumuri line tuturor!
 
snicolae
Subiect Autor
Mesaje: 43
Membru din: 25 Ian 2017, 13:38

Re: Iubita familiei Exeo ST

12 Iul 2018, 13:02

Update:
Nici un defect de ordin tehnic. Totul ok, insa am descoperit ca au fost dati km inapoi, masina are 372.000km la ora actuala. Are 140.000km dati inapoi.
Motorul nu a fost desfacut, filtrul DPF pare originalul.
Cutia de viteze ma sacaie maxim. Este prea lunga, mult prea lunga. Cu a 6-a la 5000 de ture si o vale lunga de 10km ajunge la 314 km/h. pe bord am doar 260.
La 2000 ture cu a 6-a am 125 Km/h. Iar cei 143 cai nu fac fata.
La mers prin oras, constant, a 3-a merge turat, spre 2000 ture, iar a 4-a e subturata la 1200.
Pentru cei interesati, am cutie cod MPA, cu raportul diferentialului de 3.33, caut sa-mi schimb cutia cu una cod HCK care are dif de 3.75. Si a 6-a la 2000 ture 110 km/h.
Daca reusesc, voi avea 14% mai mult cuplu la roata, in toate treptele cu exceptia treptei 5 care are un plus de 18% cuplu.

 
snicolae
Subiect Autor
Mesaje: 43
Membru din: 25 Ian 2017, 13:38

Re: Iubita familiei Exeo ST

29 Iul 2018, 10:01

Update:
Am inlocuit cutia de viteze cod MPA cu una cod HCK. Are rapoarte mai scurte. Masina a devenit mai flexibila.
Am inlocuit si intreg kitul de ambreiaj pentru ca volanta avea joc mult prea mare, atat radial cat si axial. Iar placa de presiune era la capatul reglajului.
Am inlocuit si axul pompei de ulei. Arata ok cel vechi, nu trebuia inlocuit. Piesa a venit cu acelasi cod si e de 100mm lungime.
Mecanicul, pe al lui B8 2.0 170 cai cu CAHA a spus ca pompa lui de ulei are carcasa mai mica si axul e de 70mm lungime.
Insa am si probleme:
MFD-ul nu mai indica sugestii corecte de schimbare a treptelor de viteza; majoritatea timpului nu indica nimic.
Iar cruise control-ul nu mai functioenaza decat atunci cand MFD-ul afiseaza ceva despre treptele de viteza.
Este vre-un guru pe aici sa ma poata ajuta cu codarea pe instrumente prin VCDS? sau alta scula?
 
Avatar utilizator
RallyZone
Mesaje: 268
Membru din: 27 Iun 2015, 22:51
Localitate: Cluj-Napoca

Re: Iubita familiei Exeo ST

30 Iul 2018, 07:17

o poza ceva? :P
Exeo 2.0 TDI 170hp
 
Avatar utilizator
str77
Mesaje: 499
Membru din: 22 Mai 2014, 19:03
Localitate: Brasov

Re: Iubita familiei Exeo ST

02 Aug 2018, 07:12

Axul de 77 a fost pus pana prin septembrie 2009 - daca bagi codul de sasiu sunt programe care iti zic exact ce ax ai.
Adauga si tu viteza la 2000 in treptele 3, 4, 5, si 6.

Pentru problema ta:
Choose [Instrument - 17] > [Adaptation 10] > Gear change display
Just a Black ARL

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 1 vizitator