Pagina 5 din 9

Re: Al 2-lea Seat , un fel de masina de familie

Scris: 10 Iul 2017, 15:18
de str77
Am sarit de 220k km, se adauga:
# 2 cauciucuri Fulda Sport Contact 2 - din cauza ca un cauciuc mi s-a intepat din senin.
# Cateva furtunse pentru pompa CP3 deoarece mecanicul a montat furtun de 8mm pe teava de 10mm.
# o poza cool :)
Imagine Imagine Imagine

# o ceara rapida turtle wax, dar n-am poza dupa.

Re: Al 2-lea Seat , un fel de masina de familie

Scris: 24 Iul 2017, 14:40
de str77
CP3 este pompa de inalte de pe 3.0TDI - design cu 3 pistonase.
Pe masina 2.0 tdi s-a montat pompa Cp4 si sunt foarte multe cazurile in care produce span. Deoarece din motive de reducere de costuri design-ul este cu 1 sau 2 pistonase.

Feedback-ul este asta:
1. Motorul este mult mai silentios, pana si un prieten care nu se pricepe deloc la masini a remarcat asta . CP4 era silentios in zona 1600-1800 rpm si cand sarea de 2000 rpm se auzea foarte tare. Cu CP3 am scos pe liber si zgomotul de la 800rpm este comparabil cu cel de la 2100rpm mers constant. Ca idee primele 2 zile aveam impresia ca am urechile infundate.

2. Surprinzator consumul este mai mic la mers normal / incet (~1%). Acest consum cu CP4 l-am vazut doar cu jantele de iarna si cu 2.8 in anvelope ( am avut un episod de 40-50km ). La mers tare nu pot sa dau o valoarea deoarece la drumul de intoarcere BC-BV picura conducta de inalte si nu-stiu cum face calculatorul calculul, cert e ca nu a fost diferenta

Mai multe detalii se pot obtine aici : http://v w/topic/125959-upgrade- ... cr/?page=7

Re: Al 2-lea Seat , un fel de masina de familie

Scris: 16 Aug 2017, 15:07
de str77
str77 scrie:
13 Sep 2016, 15:13
Am fost la mecanic si se pare ca zgomotul usor mai accentuat dupa 2000 de ture este de la clapeta de admisie.
.

Asta e zgomotul produs de pompa de inalte CP4 ( P.s: intre timp am schimbat si mecanicul ) . Nu mai e acolo cu CP3 -ul.

Ziele trecute am primit check engine si p2196 - eroare pe somda lamda. Am sters eroare si dupa vreo 200 de km a reaparut ceea ce inseamna ca tb sa schimb senzorul.
El oricum are durata de viata 250k km deci Il trec la consumabil.
Posibilitati ar fi VW OEM 830 de lei http://www.autokarma.ro/piese-auto-seat-exeo-st-3r5-2009-2-0-tdi-105-kw/formare-amestec-auto-senzor-sonda/sonda-lambda-03l906262-volkswagen?grupa_produse=SEAT%20EXEO%20ST%20%283R5%29%20%2805.2009%20-%20prezent%29%20%202.0%20TDI%2C%20105%20KW&grupa_order=1 sau bosch 430 de lei http://www.autokarma.ro/piese-auto-seat-exeo-st-3r5-2009-2-0-tdi-105-kw/formare-amestec-auto-senzor-sonda/sonda-lambda-0-281-004-083-bosch?name_filter=Sonda%20lambda&grupa_produse=SEAT%20EXEO%20ST%20%283R5%29%20%2805.2009%20-%20prezent%29%20%202.0%20TDI%2C%20105%20KW&grupa_order=1 .
Vreo recomandare , merita pretul dublu cel OEM ?

Re: Al 2-lea Seat , un fel de masina de familie

Scris: 17 Aug 2017, 07:02
de snicolae
Buna!
Nu merita. Originala e tot Bosch. E lambda wideband, iar ~450 lei e pretul normal pentru ea.

Re: Al 2-lea Seat , un fel de masina de familie

Scris: 22 Aug 2017, 08:06
de str77
Ms colegu!.

Imagine
222.222 + inca vreo 500km. Dupa 15k km si 9 luni urmeaza revizia si senzorul de care pomeneam mai sus ( merg pe bosch )
Filtru de motorina l-am schimbat data trecuta deci probabil inca nu-l schimb. La 30k km mi se pare acceptabil.

Re: Al 2-lea Seat , un fel de masina de familie

Scris: 25 Aug 2017, 07:41
de snicolae
Cu placere!
Mmmm, Valvoline....
Hai sa-ti povestesc o intamplare: in motorul 80-ului b3 quattro merg numai cu Repsol 10W60. Asta iarna nu a fost pe stoc si am luat Valvoline 10W60. Imediat, dupa prima pornire, am auzit fustele pistoanelor cum bateau in cilindrii. Are 27 de ani motorul, nu consuma ulei, compresia e in parametrii, caii sunt toti acolo 113. Am circulat o saptamana cu Valvoline dupa care l-am dat jos si-am schimbat cu Repsol-ul. De atunci n-am mai auzit bataie de fusta.
Nu judec, nu sugerez nimic; fiecare cu preferintele lui.
Drumuri line!

Re: Al 2-lea Seat , un fel de masina de familie

Scris: 31 Aug 2017, 12:35
de str77
Esti al 2-lea om pe care il aud ca se plange de valvoline, am citit sapt trecuta de unu pe forum ca era f multumit la inceput si s-a degradat dupa 5000 de km....
F multi sunt multumiti si lauda aditivii din 5w30-ul asta. Eu eram intre cel original de vw si asta, chiar un mecanic f cunoscut de pe vwforum, excallade, a renuntat la oem pentru valvoline-ul si m-am decis.
Dupa 800 de km cu el pot spune ca motorul suna f f bine, infundat fara zgomot metalic, chiar de la prima cheie si l-as recomanda fara sa stau pe ganduri.

Am schimbat si sonda respectiva - eroare disparuta.
Atentie cand cumparati de la autokarma, initial pretul era 430, dupa ce am pus link-ul aici s-a facut 470 de lei, dupa 3 zile era 450 si acum este 437 de lei...probabil se joaca cu preturile in functie de accesari.

Re: Al 2-lea Seat , un fel de masina de familie

Scris: 07 Sep 2017, 09:19
de snicolae
Ceea ce am povestit despre Valvoline mai sus este doar un exemplu. Mai am si alte povestiri atat de ale mele cat si din doua service-uri.
Pretul pieselor variaza in functie de cursul valutar si este stabilit de importatori. E normal sa varieze.

Re: Al 2-lea Seat , un fel de masina de familie

Scris: 06 Oct 2017, 12:32
de str77
Intre timp am strans inca vreo 3000 si ceva de km, merge exact cum trebuie.
ImagineImagine

Mi-am luat un bluetooth obd si am constatat ca regenerarea filtrului se face la aprox 440-450 de km in regim mixt, deci prea curand nu voi avea batai de cap.

Re: Al 2-lea Seat , un fel de masina de familie

Scris: 23 Oct 2017, 10:01
de str77
"Exeosistilor", rog adunarea si share de sfaturi.

Am constatat, din greseala, ca nu mai merg spalatoarele de far.
Din cate stiu exista o pompa separata pentru faruri si spalatoarele ies datorita presiunii. Cum imi dau seama daca este acolo buba ? Mentionez ca spalatoarele nu se misca deloc chiar daca tin f mult de maneta.

Re: Al 2-lea Seat , un fel de masina de familie

Scris: 23 Oct 2017, 10:46
de Roger
Zic si eu, ca se intampla des: ai probat cu farurile stinse sau aprinse?

Re: Al 2-lea Seat , un fel de masina de familie

Scris: 23 Oct 2017, 12:03
de str77
Da, farurile pe auto si aprinse, dar am incercat si cu ele pe pozitia pornit.
Ms oricum Roger :).

Ma gandeam ca poate sunt ceva probleme stiute.
Ideea e asa : de curs apa nu curge pe nicaieri si nu ies stropitoarele afara, de aceea cred ca e ori motorosul de langa bidon ori spalatorul. Spalatorul l-as elimina ca nu se pot strica ambele in acelasi timp.

Re: Al 2-lea Seat , un fel de masina de familie

Scris: 23 Oct 2017, 13:37
de RallyZone
Ziua pe auto nu spala ca farurile nu-s pornite, doar pozitia, si eu am crezut ca-s stricate :P

Re: Al 2-lea Seat , un fel de masina de familie

Scris: 23 Oct 2017, 14:12
de str77
"farurile pe auto si aprinse" = era noapte afara.
Am clarificat ca nu merg, acum astept pereri despre posibile rezolvari :)

Re: Al 2-lea Seat , un fel de masina de familie

Scris: 23 Oct 2017, 16:56
de mihai.b
Uita-te la sigurante prima data...