Club SEAT Romania - clubul pasionatilor de modele ale marcii SEAT

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
 
Avatar utilizator
str77
Subiect Autor
Mesaje: 485
Membru din: 22 Mai 2014, 19:03
Localitate: Brasov

Re: Al 2-lea Seat , un fel de masina de familie

18 Mar 2017, 08:37

Nu vad nimic inspirational. Un 2din banal si un portocaliu care vine ca nuca-n perete.
All in all am schimbat ambreiajul si manevrabilitatea sa imbunatatit considerabil. Urmeaza sa incerc o reglare de timonerie pentru a atinge perfectiunea.

Stie cineva procedura pt exeo ?
Am gasito pe cea de b7 in 5vit dar vreau sa mai studiez.
Just a Black ARL
 
Avatar utilizator
RallyZone
Mesaje: 264
Membru din: 27 Iun 2015, 22:51
Localitate: Cluj-Napoca

Re: Al 2-lea Seat , un fel de masina de familie

18 Mar 2017, 10:50

Portocaliul tine de gust, 2din-ul e optional.
Iti atasez niste imagini, ca am impresia ca n-ai ajuns pana la ultima pagina a descrierii.

Suspensia aia costa 7200 lei, cred ca-si si face treaba. bara e undeva pe la 800 lei, cred ca combinata cu suspensia, ai anumite beneficii (ideal ar fi sa fie si pe spate, inca n-am gasit)
Legat de pedale, busoane, plasticurile de la motor, mi se par ca arata chiar bine, mai ales sa nu vad conductele de la abs si bateria.

Ce s-a imbunatatit daca ai schimba ambreajul?


Imagine.Imagine.Imagine.Imagine.Imagine.Imagine.Imagine.Imagine.Imagine
Exeo 2.0 TDI 170hp
 
Avatar utilizator
str77
Subiect Autor
Mesaje: 485
Membru din: 22 Mai 2014, 19:03
Localitate: Brasov

Re: Al 2-lea Seat , un fel de masina de familie

23 Mar 2017, 16:29

Da. Acum m-am prins ca sunt 8 pagini. Sorry de comment.
Ca si feedback acum cand apas ambreajul se duce pedala direct pana jos ( de obicei cand e uzata de la mijloc pana jos trebuie un effort mai mare pentru al apasa)
De asemenea schimbarea vitezelor este mult mai placuta - pot sa schimb f repede fara sa caraie.

Tot caut studies reglarea timoneriei - am gasit un filmulet de 6 minute pe yt insa nu cred ca ma bag sa-l fac eu, cel mai probabil voi merge la DipMotors - sper sa nu ma dezamageasca .
Just a Black ARL
 
Avatar utilizator
ClauBV
Mesaje: 98
Membru din: 28 Mai 2015, 13:06
Localitate: Brasov

Re: Al 2-lea Seat , un fel de masina de familie

24 Mar 2017, 14:56

:drive Cine a venit la doctor ?
Imagine
Exeo 2.0 TDI Stage 1+
 
Avatar utilizator
str77
Subiect Autor
Mesaje: 485
Membru din: 22 Mai 2014, 19:03
Localitate: Brasov

Re: Al 2-lea Seat , un fel de masina de familie

27 Mar 2017, 08:45

Busted, acum ca s-a rezolvat o sa fac un rezumat a intregului process de schimbare al ambreajului.

Pe scurt oamenii mi-au stricat un sensor de la filtru de particule in timp ce-mi instalau ambreajul, au incercat sa-mi ascunda asta - norocul a fost ca am facut un test inainte de a lua masina si s-a aprins check engine-ul .
Dupa ce am pierdut vreo 3 ore si nu-au reusit sa-i dea de cap , am lasat masina alte 3 zile in service si dupa rezolvare au incercat sa ma convinga ca senzorul s-a stricat singur ( din cauza de uzura morala ) si ar trebui sa-l platesc eu. Desi sunt client de peste 5 ani acolo in ultima vreme s-au intamplat prea multe accidente de genul pe care le-am auzit, prin urmare o sa-mi caut alt mecanic.
Mentionez ca de cand am masina nu am simtit nici o regenerare si imi e foarte clar ca nu exista uzura morala reclamata de ei.

In continuare urmeaza aerisire pedala ambreaj ( process pe care ei nu l-au facut anul trecut cand mi-au schimbat lichidul desi In manual asa scrie ) si reglarea timoneriei ( procedeu care conf mecanicului nu se poate face ).

Am observant ca la plierea oglinzilor exista un decalaj,una merge mai repede, de unde inteleg ca trebuiesc gresate. Stie cineva procedura de gresare ?
Just a Black ARL
 
Avatar utilizator
RallyZone
Mesaje: 264
Membru din: 27 Iun 2015, 22:51
Localitate: Cluj-Napoca

Re: Al 2-lea Seat , un fel de masina de familie

27 Mar 2017, 09:07

asa-mi merg si mie oglinzile, aia de la sofer merge mai repede
Exeo 2.0 TDI 170hp
 
Avatar utilizator
ClauBV
Mesaje: 98
Membru din: 28 Mai 2015, 13:06
Localitate: Brasov

Re: Al 2-lea Seat , un fel de masina de familie

27 Mar 2017, 14:48

Mie aia de la sofer mai incet, de la frig cred ca am frecat motorasul, cateodata trebuie sa o ajut putin cu mana sa se deschida.
Exeo 2.0 TDI Stage 1+

 
Avatar utilizator
str77
Subiect Autor
Mesaje: 485
Membru din: 22 Mai 2014, 19:03
Localitate: Brasov

Re: Al 2-lea Seat , un fel de masina de familie

03 Apr 2017, 06:39

Ma voi ocupa si de oglinzi, momentan nu stiu cum sa le desfac si ce sa ung. Pana atunci mi-am amintit ca mai aveam niste folie de cand am facut aceeasi oprratiune la leon:
Imagine
Just a Black ARL
 
Avatar utilizator
DTC123
Mesaje: 70
Membru din: 04 Aug 2013, 10:44

Re: Al 2-lea Seat , un fel de masina de familie

03 Apr 2017, 08:51

Astept cu mare interes partea cu oglinzile. :)
Seat Exeo ST, 2.0 TDI, 120cp
Ex. Seat toledo, 1.6 benzina, 105cp
 
Avatar utilizator
str77
Subiect Autor
Mesaje: 485
Membru din: 22 Mai 2014, 19:03
Localitate: Brasov

Re: Al 2-lea Seat , un fel de masina de familie

13 Apr 2017, 06:18

Sa mai scriu si eu una alta, data viitoare promit sa vin si cu o poza :).

Din experienta va spun ca probabil 50% din service-uri vor spune ca timoneria nu se poate regla, pentru ca e un proces care necesita multa finite.
Daca tot am schimbat service-ul am zis sa incepe cu o tema grea pentru ei. M-am prezentat pe la 14:30, au urcat masina pe elevator si a inceput distractia. Initial au constat un joc la o bucsa cu bila ( joc care poate fi observant atunci cand masina e in viteza si se misca stanga-dreapta) si apoi a incercat o noua pozitionare . Am coborat masina de pe elevator si a urmate un scurt test drive-ul, unde am observant ca vitezele erau mult mai scurte si mai precise, dar se ascunsese R-ul - pur si simplu trebuia o combinatie 1-2-R pentru al gasi.
Impreuna cu seful de service, care e un forumist de pe alt club, am revenit pe rampa, chiar service-ul termina programul la 17:00 si deja era 17:05, si am incercat un nou reglaj in speranta ca voi putea utiliza toate vitezele. Dupa 10-15 minute a fost gata si a urmat test drive-ul unde am constatat o functionare mult mai liniara si mai precisa , reamintesc fara sa schimb bucsa cu joc destul de mare.
Surpriza a venit dupa ce am plecat acasa cand am putut constata schimbarile 2-3 si 3-2 foarte repede si diferenta e uriasa fata de situatia initiala. Problema mea era in 1-a la rece cand intra foarte greu si in proportie de 90% e rezolvata.

Concluzia: Desi schimbarea ambreajului a adus o schimbare enorma, trebuie reglata si timoneria.
Momentan e o placere pt ca pot schimba rapid si sunt nerabdator sa vad cum va fi dupa schimbarea acelei bucse, pe care o voi face in aprox 2 sapt.

Se asemenea in ultima vreme a aparut un suierat ( ca cel de turbine ) care creste o data cu turatie, apare cand si cand si dispare daca repornesc masina.
Am observant, insa nu sunt 100% convins, ca apare atunci cand pornesc fara sa amorseze complet si plec imediat de pe loc. Feeling-ul imi zice ca e renumita pompa de inalta care tuseste datorita carburantului prost sau cu impuritati.
In urma discutiei cu seful de service mi-a recomandat sa evit benzinariile MOL, pentru ca au obiceiul sa mai amestece carburantul si un procentaj mare din cei cu probele de span erau clienti ai acestor benzinarii. Recomandarea lui e Rompetrol sau OMV. Nu cred ca are actiuni la cele 2 prin urmare tind sa-l cred.
Concluzia 2 : Tre sa prioritizez schimbarea pompei de inalte cu cea de Peugeot pentru ca e un mare stres - timp in care probabil voi schimba si distributia ca e aceeasi manopera si are deja 4 ani jumate.

De asemenea am studiat si gresarea oglinzilor care se face prin demontarea capacului oglinzii. La exeo intuiesc ca singura metoda de a demonta capacul este sa dau sticla oglinzii jos si apoi ar trebui sa gasesc clemele de la Capac. Probabil o alta metoda, un fel de carpeala ar fi sa dau cu wd40 atunci cand oglinda e rabatata si se vede mecanismul de rotire.
N-am avut chef si nici prea mult timp sa fac asta - daca are cineva mai mult timp liber il astept.

Concluzia 3: Inca sunt incantat de masinuta si o consider best buy dpdv pret, look, feeling, confort, etc...
Just a Black ARL
 
Avatar utilizator
DTC123
Mesaje: 70
Membru din: 04 Aug 2013, 10:44

Re: Al 2-lea Seat , un fel de masina de familie

13 Apr 2017, 08:01

Capacul de la oglinzi se poate da jos si fara a demonta sticla oglinzii. Am reusit sa dau capacul jos. Clamele sunt undeva sub capac la imbinarea capacului cu plasticul de pe oglinzi. Le-am desfacut cu o surubelnita subtire + o carpa ca sa nu zgarii plasticul. Au iesit destul de repede si usor, spre surprinderea mea. Dar odata dat jos capacul am avut surpriza de a vedea ca mecanismul de pliere al oglinizlor nu se afla acolo. Vei gasi doar cablurile de la motorasul sticlei. :) Revin si cu poze.
Seat Exeo ST, 2.0 TDI, 120cp
Ex. Seat toledo, 1.6 benzina, 105cp
 
snicolae
Mesaje: 40
Membru din: 25 Ian 2017, 13:38

Re: Al 2-lea Seat , un fel de masina de familie

13 Apr 2017, 10:59

Buna! Inafara de capacul oglinzii, trebuie scoasa oglinda propriu-zisa, tot cu o surubelnita subtire si cu oglinda reglata la maxim spre interior. E prinsa-n cleme. Apoi, cu oglinda pliata, desfaci doua sau trei suruburi ce o tin de portiera. Va iesi, insa grija la cabluri! Mufa e undeva adanc ingropata in portiera. Trebuie data fata de portiera jos. Al meu prieten a desfacut-o toata fara sa desfaca portiera. A desfacut oglinda bucatele si-a scos toate firele din mufe. Mecanismul e cel putin ciudat. Veti vedea cand ajungeti acolo. Cert e ca se poate face bucatele; la mine a durat circa o ora cu tot cu curatat. Aveam un strat gros de oxid depus pe partea de antimoniu sau aluminiu, ce-o fi ala.
 
Avatar utilizator
str77
Subiect Autor
Mesaje: 485
Membru din: 22 Mai 2014, 19:03
Localitate: Brasov

Re: Al 2-lea Seat , un fel de masina de familie

01 Mai 2017, 10:20

Revin cu un update mic.
Am schimbat bucsa de pe tija timoneriei si acum este in sfarsit ce trebuie. Asa cum spuneam mai sus acesta bucsa se poate vedea miscand stanga dreapta in timp ce masina este in viteza. Cauza uzurii este scurgerea de se afla chiar deasupra ei - scurgere care la recomandarea mecanicului am taiat putin din ea.

ImagineImagineImagineImagine

Urmeaza saptamanile viitoare trecerea la cp3 -masura preventiva. Am comandat pompa reconditionata de 1.4hdi, kit de conversie si regulator nou pentru pompa
Just a Black ARL
 
Avatar utilizator
str77
Subiect Autor
Mesaje: 485
Membru din: 22 Mai 2014, 19:03
Localitate: Brasov

Re: Al 2-lea Seat , un fel de masina de familie

31 Mai 2017, 12:32

Imagine.Imagine.Imagine

Pana la urma am amanat montajul pe sapt viitoare si voi merge la un f cunoscut forumist de pe vw forum excalade. El a montat deja acest sistem pe 2 masini, revin cu feedback.

Pana una alta cine ma poate lamuri cum aflu ce arcuri am pe masina ?
Oare merge Lesjofors 4282930 ( e acelasi cod si pentru sport si pentru normal ).
Just a Black ARL
 
Avatar utilizator
str77
Subiect Autor
Mesaje: 485
Membru din: 22 Mai 2014, 19:03
Localitate: Brasov

Re: Al 2-lea Seat , un fel de masina de familie

14 Iun 2017, 13:55

Slaba activitatea pe sectiunea de exeo insa eu insist :)
am ajuns la 218.xxx km si totul este in perfecta stare.

In weekend am facut conversia la CP3 => zgomotul in functionare foarte mult diminuat ( daca inainte intre 1600 de ture si 2000 era diferenta foarte mare de zgomot - chiar am crezut ca am evacuarea Sparta cand am cumparat masina , acum zgomotul este aprope identic pana la 2000 - 2200 de ture )
alte beneficii : pornire mult mai rapida, consum de combustibil mai mic la mers incet ( chiar pana la 1% mai mic ) si cel mai important fiabilitate - risc zero de a face span pompa si de a lua dupa ea injectoare si rampa. In primele zile chiar am avut senzatia ca mi s-au infundat urechile .

Pentru ca tot am fost la Bacau am instalat si un suport pe clapeta de acceleratie care elimina eroarea P2015 - cea cu motorasul care se da peste cap, chiar daca pana acum nu s-a aprins nimic este o masura f buna preventiva.

Momentan punem Hold pe buget, urmeaza revizia cu Valvoline SynPower c3 5w30 ( un ulei care are niste cifre foarte foarte bune ).
Imagine Imagine Imagine
Just a Black ARL
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 1 vizitator