Nu e neaparat sa fie blocat pe deschis. La B5 am avut problema asta timp de 3 ierni, cat am avut masina. Si am avut tot atatea termostate in acel timp, 1 a fost original si 2 Hella, deci exclus sa fi fost proaste chiar toate 3.
La multe masini diesel am vazut sa nu se incalzeasca pana la 90 cand e foarte frig afara. Merita verificat termostatul, dar mai merita verificat si punctul de inghet al antigelului. Pentru ca transferurile de caldura sa se faca optim, cica e indicat sa fie undeva la -36, -38 grade antigelul.
Anyways, la motoarele VAG diesel moderne, trebuie sa existe un preincalzitor al lichidului de racire. Multi merg cu el nefunctional si nici nu stiu de asta. Aruncati un ochi si acolo.
Inca ceva, daca vreti sa se incalzeasca motorul mai repede, nu dati clima blana pe caldura. De preferat sa nu mearga deloc. Si lasati motorul sa mearga 30 secunde - 1 minut inainte sa plecati cu ea la drum. Ii face bine masinii si se si incalzeste mai repede in mers.
Colac peste pupaza, mie mi se incalzeste foarte repede al meu, ajunge la 90 fara probleme si nu scade.