Sa mai scriu si eu una alta, data viitoare promit sa vin si cu o poza
.
Din experienta va spun ca probabil 50% din service-uri vor spune ca timoneria nu se poate regla, pentru ca e un proces care necesita multa finite.
Daca tot am schimbat service-ul am zis sa incepe cu o tema grea pentru ei. M-am prezentat pe la 14:30, au urcat masina pe elevator si a inceput distractia. Initial au constat un joc la o bucsa cu bila ( joc care poate fi observant atunci cand masina e in viteza si se misca stanga-dreapta) si apoi a incercat o noua pozitionare . Am coborat masina de pe elevator si a urmate un scurt test drive-ul, unde am observant ca vitezele erau mult mai scurte si mai precise, dar se ascunsese R-ul - pur si simplu trebuia o combinatie 1-2-R pentru al gasi.
Impreuna cu seful de service, care e un forumist de pe alt club, am revenit pe rampa, chiar service-ul termina programul la 17:00 si deja era 17:05, si am incercat un nou reglaj in speranta ca voi putea utiliza toate vitezele. Dupa 10-15 minute a fost gata si a urmat test drive-ul unde am constatat o functionare mult mai liniara si mai precisa , reamintesc fara sa schimb bucsa cu joc destul de mare.
Surpriza a venit dupa ce am plecat acasa cand am putut constata schimbarile 2-3 si 3-2 foarte repede si diferenta e uriasa fata de situatia initiala. Problema mea era in 1-a la rece cand intra foarte greu si in proportie de 90% e rezolvata.
Concluzia: Desi schimbarea ambreajului a adus o schimbare enorma, trebuie reglata si timoneria.
Momentan e o placere pt ca pot schimba rapid si sunt nerabdator sa vad cum va fi dupa schimbarea acelei bucse, pe care o voi face in aprox 2 sapt.
Se asemenea in ultima vreme a aparut un suierat ( ca cel de turbine ) care creste o data cu turatie, apare cand si cand si dispare daca repornesc masina.
Am observant, insa nu sunt 100% convins, ca apare atunci cand pornesc fara sa amorseze complet si plec imediat de pe loc. Feeling-ul imi zice ca e renumita pompa de inalta care tuseste datorita carburantului prost sau cu impuritati.
In urma discutiei cu seful de service mi-a recomandat sa evit benzinariile MOL, pentru ca au obiceiul sa mai amestece carburantul si un procentaj mare din cei cu probele de span erau clienti ai acestor benzinarii. Recomandarea lui e Rompetrol sau OMV. Nu cred ca are actiuni la cele 2 prin urmare tind sa-l cred.
Concluzia 2 : Tre sa prioritizez schimbarea pompei de inalte cu cea de Peugeot pentru ca e un mare stres - timp in care probabil voi schimba si distributia ca e aceeasi manopera si are deja 4 ani jumate.
De asemenea am studiat si gresarea oglinzilor care se face prin demontarea capacului oglinzii. La exeo intuiesc ca singura metoda de a demonta capacul este sa dau sticla oglinzii jos si apoi ar trebui sa gasesc clemele de la Capac. Probabil o alta metoda, un fel de carpeala ar fi sa dau cu wd40 atunci cand oglinda e rabatata si se vede mecanismul de rotire.
N-am avut chef si nici prea mult timp sa fac asta - daca are cineva mai mult timp liber il astept.
Concluzia 3: Inca sunt incantat de masinuta si o consider best buy dpdv pret, look, feeling, confort, etc...