Club SEAT Romania - clubul pasionatilor de modele ale marcii SEAT

 
Vasile Covaci
Subiect Autor
Mesaje: 7
Membru din: 10 Apr 2018, 15:38

Trepidații motor

11 Apr 2018, 08:01

Va salut, poate sa întâlnit cineva cu aceste simptome pt că am mai citit pe undeva la cineva pe la 30k apăreau trepidatii la motor daca se accelera in gol cam la 1200rpm se zgâlțâia parcă toată mașină de parcă ar fi un w 12 sub capota.
Poate fi de la bucșele ce țin motorul de șasiu?
 
Avatar utilizator
Roger
Moderator
Mesaje: 9375
Membru din: 24 Oct 2009, 15:34
Localitate: Bruxelles/Bucuresti

Re: Trepidați motor

11 Apr 2018, 09:20

In 2009 an facut un test drive cu Exeo (nou) cu motorul de 143 CP si am postat feedback-ul pe un alt forum. Printre minusuri am trecut si trepidatia de care spui.
Citez ce am scris atunci:
Am facut si cel de-al 3-lea test drive. De data asta a durat 1 ora jumatate, si am avut mai mult timp sa-mi dau sema de una alta. Am mers atat in oras, cat si pe autostrada. Masina testata a fost diesel 2.0 L, tot 143 CP cod motor CAG, varianta Style, fara prea multe dotari in plus. Jantele erau pe 16''.

Am apreciat:

- demaraj foarte bun, dar am simtit lipsa PD-ului ( asta am spus si dupa ce am mers cu CRTDI de la G6);

- frane ok, desi pareau cam elastice si la franare mai brusca trebuia sa bagi piciorul bine;

- stabilitate ok;

- foarte silentioasa, mai ales in oras;

- cutia de viteze;

- comenzi consola, pozitie condus, vizibilate oglinzi laterale.

- consumul- media generala a fost de 6,5 % dupa aprox 60 km de condus (45 autostrada, 15 oras).

Nu mi-a placut:

- frana de mana - total incomoda in combinatie cu cotiera;

- pozitia tempomatului- poate nu sunt eu obisnuit cu sistemul asta: 2 manete;

- un mic greieras la usa dreapta spate ( irelevant), se simtea doar pe drum betonat, fara asfalt;

- sistemul audio (boxele)- cam slabute;

- aici vine partea cea mai interesanta: stand la semafor, am accelarat un pic (spritzuri) cam pana in 1500 Rpm, si de fiecare data vibra caroseria foarte brusc si puternic, ca si cand facea cineva balans stanga-dreapta. Senzatia era ca e ceva in neregula cu tampoanele de la motor. Oricum tare neplacut.

Mare atentie la kilometraj, pentru ca indica cu doar 1km mai mult decat GPS-ul, testat la 110 Km/h si 120 km/h.

Deci abatatere fff mica.

Nu stiu daca era ceva in neregula cu masina aia, desi avea doar 1400 km, sau e o problema de fabricatie. Sper sa posteze si alti colegi dupa ce fac/ au facut test drive cu motorizarea asta pe EXEO.
 
snicolae
Mesaje: 32
Membru din: 25 Ian 2017, 13:38

Re: Trepidați motor

11 Apr 2018, 09:28

Roger, nu esti obisnuit cu motoarele logitudinale daca te-a deranjat ca la sprit-uri se apleaca masina invers sensului de rotatie al motorului.
E de la suportii motorului. Sunt hidraulici si destul de moi. Unele din "imbunatatirile" grupului VAG pe langa ambreiajul cu masa dubla, compresie mica, trepte prea lungi in cutie, segmenti si ghiduri supape cu toleranta foarte mare, limitatorul de cuplu pentru protectia gunoiului de ambreiaj cu masa dubla etc.

Vasile, W-ul nu-l simti sub capota. E super bine balansat motorul ala. Daca te referi la faptul ca se balanseaza masina longitudinal la spritz-uri asta am explicat mai sus.
Mai e o vibratie, la a mea fix la 1200, unde nu am aprindere pe toti cilindrii. Si e din soft treaba. Nu stiu ce calculeaza ECU-ul ca are de facut acolo de tot rateaza cate o aprindere. Asta se intampla daca stai in gol la fix 1200 ture.
 
Vasile Covaci
Subiect Autor
Mesaje: 7
Membru din: 10 Apr 2018, 15:38

Re: Trepidați motor

11 Apr 2018, 12:58

Exact cum zici Roger dar nu se zgaltaie puternic doar se mișcă puțin zici că-i nervos sa plece depe loc dar face la fel în treptele 1 2 3 când turometrul e in jurul 1000 rpm dar dacă ești atent cu ambreiajul e ok

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 2 vizitatori